Els primers quatre radars de tram nous de Barcelona començaran a funcionar el maig del 2022, però multaran a partir del mes d’agost. Es tracta dels radars instal·lats a la ronda del Litoral, al túnel de les Glòries, al túnel de la Rovira i al túnel de Badal. A més, a partir del mes de setembre l’Ajuntament de Barcelona posarà en marxa 17 radars fixos nous: 12 en entorns escolars i cinc més en punts considerats d’alt risc d’accident on s’ha detectat que l’excés de velocitat ha influït en l’alta sinistralitat. En aquest cas, però, els infractors seran sancionats a partir del gener del 2023.
En el cas dels radars fixos (en funcionament a partir del setembre), durant el primer mes es farà una fase pedagògica en què el radar mostrarà al conductor a quina velocitat circula i li demanarà reduir la velocitat. Després hi haurà una fase informativa els mesos d’octubre, novembre i desembre, en què el conductor rebrà a casa una notificació escrita conforme s’ha sobrepassat el límit de velocitat permès. No serà fins al gener que els 17 nous radars fixos començaran a multar els infractors.
Els nous radars fixos de Barcelona: on seran?
Els cinc punts considerats de risc elevat de sinistralitat i on s’instal·laran els radars fixos a partir del mes de setembre són:
- carrer d’Aragó, entre Comte d’Urgell i Casanova
- Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer de Sant Roc
- avinguda Diagonal amb la plaça de Pius XII
- avinguda Diagonal amb el carrer de Numància
- passeig de la Bonanova amb el carrer d’Anglí
El govern municipal ha justificat la necessitat de nous radars a Barcelona. “Necessitem que la normativa es compleixi. […] Avui dia, l’excés de velocitat continua sent una de les principals causes indirectes de sinistres a la nostra ciutat”, ha recordat la regidora de Mobilitat, Laia Bonet. L’executiu, però, ha informat que els accidents de trànsit amb víctimes han baixat un 25 % en un any marcat per la pandèmia de la covid.