El recorregut del túnel de l'AVE es va acabar de gestar el 2006 en aquesta reunió del consorci de l'alta velocitat de Barcelona. Aquí, Ajuntament, Generalitat i govern central van decidir tirar pel dret i fer passar la tuneladora pel carrer de Mallorca. Es van deixar enrere, així, altres opcions com la del carrer de València, que allunyava les obres de la Sagrada Família, o la de fer passar l'AVE pel litoral, que defensaven, sobretot, entitats veïnals. A partir d'aquí va començar a ser habitual veure pancartes com aquestes... Fins i tot, quatre magistrats de l'Audiència Nacional van visitar les obres per comprovar si els treballs subterranis podien afectar el temple. JORDI ABEL, advocat de la Junta Constructora de la Sagrada Família "Els magistrats han vist del que estem parlant." Van sentir els arguments del patronat, i també les explicacions d'Adif sobre la pantalla de pilons que protegiria la basílica. El traçat, però, va topar també amb el rebuig de l'oposició a l'Ajuntament. Per això no van assistir al primer dia de funcionament de la tuneladora. JOSÉ BLANCO, ministre de Foment "Este túnel tiene las medidas de seguridad más altas que las de las obras que se realizan en todo el mundo." La tuneladora va anar treballant les 24 hores, a una profunditat de 30 metres. I, enmig de gran secretisme i sota la supervisió de tècnics de la Unesco, va acabar passant sense problemes per sota de la Sagrada Família. Després va ser el torn de La Pedrera... protegida també per una pantalla de pilons. Finalment, quan el túnel ja estava gairebé acabat i després d'anys de polèmica, l'Audiència Nacional va desestimar, fa un mes, el recurs del Patronat de la Sagrada Família. Va determinar que el túnel de l'AVE és segur i es va perforar amb totes les garanties.