Durant aquests dies, la línia R2 sud de Rodalies dóna el servei habitual en el tram comprès entre l’Estació de França i la de Platja de Castelldefels. A partir d’allà, la meitat dels trens tornen cap a Barcelona i l’altra meitat, dos per hora, segueixen amb el recorregut fins a Vilanova i la Geltrú o Sant Vicenç de Calders per l’única via que restarà oberta a la circulació entre Castelldefels i Garraf. Els usuaris de l’estació de Platja de Castelldefels amb origen o destinació sud s’han de desplaçar fins a Castelledefels per enllaçar amb els trens amb destinació Garraf, Sitges, Vilanova i Sant Vicenç de Calders. Amb l’objectiu d’orientar els viatgers, Renfe ha reforçat el personal d’informació i atenció al client  a les estacions de Castelledefels i Platja de Castelldefels.

A banda de Rodalies, el tall parcial també afecta els trens Regionals i de Llarga Distància. Dos trens de la línia R15, el que surt a les 7.58 h de Riba-roja d’Ebre i el de Flix de les 17.38 h, vénen a Barcelona per la línia de Vilafranca en lloc de la de Vilanova, amb la qual cosa trigaran una mica més de l’habitual, encara que seran directes des de Sant Vicenç de Calders. També hi ha quatre trens al dia amb origen o destinació a València, Alacant o Múrcia que circulen desviats per la línia de Vilafranca, amb el corresponent increment del temps de viatge.

Les obres al túnel de Port Ginesta

Adif està reforçant amb bigues i formigó la plataforma sobre la qual discorren les vies en sentit Barcelona del túnel artificial de Port Ginesta. El túnel té una longitud de 350 metres i està situat al massís del Garraf, a 13 metres sobre el nivell del mar i a 20 metres per sota de la carretera C-31.

L’obra més important és una nova llosa de formigó armat de 20 metres de longitud, que actuarà com a pont. També reforçaran tot el talús situat sota la plataforma, per protegir-lo de l’erosió en una zona de penya-segats on no hi ha pràcticament cap espai lliure i pla al voltant de la via.