Set del matí, poc volum circulatori i més d'una infracció a la vista. Vehicles en contra direcció, fent-ho també marxa enrere, motos circulant per la vorera, i semàfors que no es respecten. La situació també es produeix a la nit, en què l'afluència de trànsit encara és més minsa, i a plena llum del dia. Els conductors, la majoria treballadors, apunten que els semàfors estan descoordinats. JOAN CARBONELL "Hi ha uns semàfors clàssics que estan mal coordinats i la gent se'ls passa en vermell." JOAN BARROVÉS "A Diagonal amb Ciutat de Granada, hi ha un problema de sincronització dels semàfors. De fet, si te'l saltes, fas la Diagonal còmodament fins a Bilbao." Un, dos, tres, quatre. Fins al cinquè, cap conductor no s'ha aturat a respectar l'estop de la cruïlla del carrer d'Àlaba amb Tànger, un encreuament de visibilitat reduïda per obres. Precisament la transformació del barri ha repartit afectacions viàries en nombrosos carrers. A les obres, s'hi sumen els camions, freqüents per l'activitat econòmica del 22@. GABRIEL RIQUELME "Pienso que en todo el barrio es complicado circular. Más que nada por la circulación de vehículos pesados y por la maniobralidad en las calles estrechas. Hay muchos almacenes y muchas maniobras que no se han tenido en cuenta a la hora de organizar las calles." EUGÈNIA DOMÈNECH, directora de l'Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit "Hi ha moltes cantonades de càrrega i descàrrega, aparcaments de vehicles en doble fila, amb els contenidors. Això fa que hi hagi una acumulació de vehicles que dificulten la visibilitat i que sigui un problema de seguretat de cara als accidents." La manca de visibilitat va ser motiu d'accident en dues de les cinc col·lisions que ha registrat la cruïlla de Ciutat de Granada amb Pere IV, un punt negre que es va resoldre amb la instal·lació d'un semàfor aeri. Tot i això, segons la Guàrdia Urbana, el Poblenou no és un barri d'accidentalitat elevada. L'any passat va haver-hi 122 accidents, cap de mortal. La xifra representa l'1,38% del total d'accidents de la ciutat. PEDRO VELÁZQUEZ, cap de la Unitat de Sant Martí de la Guàrdia Urbana "La tasca de control i vigilància de la seguretat viària en aquest barri ve molt determinada per l'accidentalitat que, com dic, és baixa. El treball diari se centra en tots aquells punts on detectem que es produeixen infraccions tant pel que detecten les pròpies patrulles com les informacions que rebem a través dels ciutadans." Fa dos anys, els veïns del Poblenou van crear una comissió de mobilitat per millorar l'ordenació viària d'un barri en transformació. Consideren que cal limitar l'ús del vehicle privat i incentivar el transport públic. SALVADOR CLARÓS, vicepresident de l'AV Poblenou "El barri ha de guanyar altres carrers amb mobilitat específica com per exemple el carrer Pere IV que s'hauria de convertir en un eix cívic amb trànsit molt pacificat o també cal reforçar les àrees 30." SÍLVIA CASSORRAN, membre de la Comissió de Mobilitat del Poblenou "Des de l'any 2000 s'han creat unes 4.500 empreses que han implicat 56.000 nous treballadors que venen diàriament aquí i està previst que es tripliqui aquesta xifra. Això, si no ve acompanyat d'un augment de l'oferta de transport públic, aquí no hi cabem, ni els que hi vivim, ni els que hi treballen." Mostra d'aquesta manca d'espai és l'aparcament. Els pàrquings en superfície i els solars del barri s'omplen de vehicles, i algunes voreres s'atapaeixen de motos.

Segons les dades oficials, el barri no registra una accidentalitat per sobre de la mitjana, en part gràcies al fet que el volum circulatori és molt baix. Potser per això s’hi detecten infraccions freqüents, com conduir petits trams contra direcció o motocicletes per la vorera.