JAUME TINTORÉ, director general de TMB: "Per aquest any tenim previst incorporar dos vehicles més de 18 metres, elèctrics, que aquests carregaran al carrer. Hi ha un sistema de càrrega que al carrer hi haurà una petita infraestructura i quan el vehicle arriba al terminal es pararà i li baixarà una mena de giny que carregarà les bateries del cotxe i després el cotxe continuarà. Això és nou. Hi ha alguna ciutat europea que ja ho té i que hem vist a Ginebra i altres ciutats que ho estan experimentant, Estocolm i alguna ciutat alemanya. això és nou i és el futur. En els propers 10 anys la majoria de flotes de busos urbans tindran un 10 o 15% de la flota amb vehicles elèctrics purs." "Imagino que quan sent que es deixi circular les motos pel carril bus, això fa gràcia o gens?" "No ens fa gens de gràcia. Com més segregat sigui el pas pel transport públic de superfície millor servei donarem i amb menys cost. És com dir podeu compartir la càrrega i descàrrega amb un carril bus, doncs no, busquem fórmules perquè puguin conviure els diferents vehicles i que cadascú tingui el seu què i no tinc res en contra de les motos però des del punt de vista nostra pensem que el carril bus ha de ser pel carril bus."
El director general de TMB ha assegurat que l’aposta de l’empresa són els “vehicles nets”. Actualment la flota de TMB té tres vehicles 100% elèctrics que funcionen “molt bé” com una prova pilot. Tintoré ha afirmat que hi haurà més busos elèctrics i que incorporen la novetat que es podran carregar directament al carrer i no a les cotxeres, com es fa ara. Els busos arribaran a la darrera parada de la línia i amb el pantògraf que tenen al sostre es connectaran a una perxa que surt de l’estació i en només cinc minuts podran omplir les bateries al 70% de capacitat. Endesa farà la instal·lació del carregador elèctric a la zona de la plaça de les Glòries. No se sap quines línies cobriran aquests autobusos, però no faran trajectes gaire llargs, com els de la xarxa ortogonal.
“Pensem que el carril bus ha de ser pel carril bus”
Tintoré s’ha mostrat contrari a les peticions del Grup Municipal del PP de deixar circular les motos pel carril bus. “Com més segregat sigui el pas del transport públic de superfície més bon servei donarem i amb menys cost”, ha afirmat. Segons ell s’han de “buscar fórmules perquè puguin conviure els diferents vehicles”, però en tot cas “el carril bus ha de ser per al carril bus”.