Les línies 7 i 33 tenen des del mes de febrer 27 autobusos articulats amb capacitat per a 110 passatgers. Tenen un motor de propulsió combinada electricodièsel, i això els permet reduir fins a un 30 per cent el consum i les emissions. Amb aquests autobusos es preveu eviar 3.200 tones de diòxid de carboni l'any. MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "Necessitem més autobusos més ràpids, més fiables, però alhora han de ser més nets. Per això l'aposta tecnològica per autobusos híbrids articulats són vehicles que no existeixen a cap altra cituat espanyola." Una altra de les novetats és que a més de la porta del costat dels conductors els viatgers tenen una altra porta d'accés per on ells mateixos han de prémer aquest botó. I just davant hi ha un altre aparell per validar els bitllets. L'objectiu és reduir els temps de càrrega i descàrrega de viatgers. Per sortir de l'autobús hi ha dues portes més a la part posterior, on els usuaris també hauran de fer aquest gest. Però també permet fer-ne aquest altre. Es tracta d'una connexió USB per carregar el telèfon. Amb aquests nous autobusos, s'arribarà als 159 híbrids, i s'espera que a finals d'any, el 20 % de la flota sigui de baix consum.

Segons ha explicat a BTV la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, aquests busos han permès reduir fins a 3.200 tones d’emissions de diòxid de carboni a l’atmosfera, és a dir, redueixen un 30 % el consum i les emissions de contaminants.

La gran novetat per als usuaris és que disposen de dues portes d’entrada i tres màquines validadores de bitllets, de manera que no només es podrà accedir al bus per la porta del davant. El sistema d’obertura de  portes és similar al del metro, amb un botó que permet que el passatger les obri quan el vehicle està aturat. Així es vol disminuir el temps de càrrega i descàrrega de viatgers i fer més eficients els trajectes.

A més, hi ha diverses connexions USB per poder carregar el telèfon mòbil o les tauletes digitals i també dos espais més amplis per a persones amb cadira de rodes. Aquests vehicles de gran capacitat poden transportar 111 i 113 passatgers com a màxim, en els dos models d’autobús que han fabricat Volvo (12 unitats) i Solaris (15 unitats). Amb aquests 27 nous vehicles, la ciutat disposa d’una flota amb 159 autobusos d’aquesta mena.

 

En referència a la taula de negociació que hi ha oberta entre l’Ajuntament i els treballadors de TMB, Vidal ha explicat que les negociacions es poden allargar “uns quants mesos” i admet que serà difícil aturar les vagues al metro convocades pels sindicats a final de mes.