En els controls, es distribueixen fullets amb consells viaris per a una conducció segura a la moto. Editats en diversos idiomes, s’informa des de qüestions viàries com l’ús dels intermitents i la importància de mantenir la distància de seguretat fins a l’ús d’elements de protecció com botes, guants i casc. La campanya no només es fixa amb els motoristes, també amb la resta de conductors que de vegades són qui els acaben posant en perill. Fent èmfasis que els conductors de turismes haurien de mirar sempre el retrovisor d’una banda i de l’altre, abans de fer qualsevol avançament.

Aquesta campanya se suma a les actuacions engegades per reduir l’accidentalitat dels vehicles de dues rodes. L’any passat, van morir 49 motoristes i 333 van resultar ferits greus a Catalunya i en el que va d’any hi ha hagut set víctimes mortals i 112 ferits greus. Les motos, de fet, van ser presents en un 40 % dels sinistres de més rellevància, malgrat només ser el  10% del parc automòbil. “El que acaba sent una proporció molt elevada” explica Marc Patxot, el Cap de l’Àrea regional de trànsit de la RPMS dels Mossos d’Esquadra.

Més enllà de la campanya d’aquesta setmana, el Servei Català de Transit  impulsarà durant el 2016 fins a 14 campanyes preventives per reduir la sinistralitat entre els motoristes. En aquests controls intensius i massius s’està fent especial atenció als següents factors de risc que concorren en l’accidentalitat: velocitat excessiva o inadequada, les distraccions (en especial, ús de mòbils), alcohol, drogues i psicofàrmacs i elements de seguretat passiva (casc, cinturó, sistemes de retenció infantil).