MARIA ASSUMPCIÓ VILÀ, síndica de greuges de Barcelona "Primer de tot un estudi tècnic seriós i després jo crec que aquesta participació ciutadana hi ha de ser perquè implica molta gent, perquè tothom passem per la Diagonal. Crec que ara hi hauria una pregunta concreta però clar, dir tramvia sí, tramvia no però també explicant una mica les conseqüències que pot tenir positives segurament, però pensem en tota l'estructura en general com queda."

Vilà espera que la connexió del tramvia “no es converteixi en una lluita política entre govern i oposició” ja que es tracta d’una decisió prioritària per a la ciutat.

Per això considera necessària la màxima participació ciutadana en una consulta que inclogui una pregunta clara i després que s’hagi fet un “estudi tècnic i de mobilitat seriós”. En aquest sentit, la síndica de greuges ha vaticinat que rebrà queixes de diversos col·lectius i de veïns afectats per la connexió de tramvies ja que es tracta d’una decisió que “afecta moltes persones”.

Vilà reclama millor accessibilitat al metro

Vilà també ha parlat en el programa sobre l’augment de les queixes dels veïns per problemes d’accessibilitat en diferents serveis de la ciutat. En concret, el 2015 les consultes i queixes sobre accessibilitat es van doblar. Ha explicat que ha obert una actuació d’ofici per avaluar la implementació de la nova Llei d’accessibilitat a Barcelona. En un principi, centrarà la investigació en el transport públic i més endavant l’ampliarà a altres àmbits municipals i ciutadans.

La síndica de greuges considera necessari que estacions centrals de la ciutat com la d’Urquinaona, Espanya o Sants estiguin adaptades ja que es tracta d’un problema per a moltes persones i “cal resoldre-ho”. Vilà també ha incidit en el món de l’educació i ha recordat que, segons dades de 2014, del total de 339 centres públics de la ciutat, 254 són accessibles o accessibles des de l’exterior, 49 són parcialment accessibles i 36 no són encara accessibles.

Vilà considera que l’espai públic ha de ser accessible perquè pugui ser utilitzat per totes les persones en les mateixes condicions de seguretat i igualtat, i per això ha demanat a les administracions que siguin rigoroses en les inspeccions a la via pública per tal que es respecti el pas de tothom per les voreres.