Després de la primera aturada —en què es van produir aglomeracions a les andanes i es va haver de regular l’entrada a algunes de les estacions—, els treballadors tornen a la protesta amb tres tandes d’aturades: de 7 a 9 h, de 16 a 18 h i al final del dia, de 20.30 a 22.30 h. De nou, TMB recomana agafar transports alternatius, sobretot, en les hores punta perquè els serveis mínims no seran suficients per absorbir la demanda habitual en el servei.

Vaga metro

Durant les últimes setmanes, les parts han mantingut sis reunions amb la mediació del Departament de Treball, però no han estat suficients per desencallar les negociacions per aconseguir un nou conveni col·lectiu. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, destaca els avenços aconseguits en “aspectes relacionats amb la conciliació, l’excedència, temes de protecció i maternitat” i lamenta que el comitè d’empresa no hagi dut la proposta en assemblea per considerar-la. De fet, Vidal assegura que “és un fre a la ciutat i també per als mateixos treballadors“.

Els treballadors ho continuen considerant insuficient, de fet, segons Pere Ramon, president del comitè d’empresa, no ho consideren una proposta sinó un document de treball que “no aborda temes clau com la finalització de les externalitzacions i la recuperació dels horaris a temps complet dels companys”. A més, denuncien que l’empresa va presentar a última hora la proposta i sense desenvolupar, i per això van decidir no sotmetre-la a votació en assemblea.

Pel que fa als serveis mínims, es repeteixen les proporcions de la primera jornada. De 7 a 9 h i de 16 a 18 h només circularan el 40 % dels combois habituals. De 20.30 a 22.30 h encara cauen més i només donaran servei 2 de cada 10 trens. Per això, es recomana evitar el metro i, si és inevitable, planificar el viatge amb antelació i previsió.