L'origen d'aquest tall de gairebé sis mesos està en el subsòl de la Meridiana. A sota de l'avinguda s'està construint la nova estació de Rodalia que convertirà aquest espai en un gran intercanviador. En aquest punt hi convergiran les línies R3, R4 i R7 de Rodalia amb les línies 1 i 5 del metro i, en un futur, hi ha d'arribar la línia 9 i la prolongació de la 4. Mentre duri el tall ferroviari, es durà a terme una sofisticada operació sota terra. Fins al moment, s'han construït dues pantalles laterals i s'ha col·locat una llosa superior que configuren l'estructura de la nova estació. Ara caldrà enderrocar el túnel existent i rebaixar tres metres la cota de les vies. Aquestes se separaran per ubicar al centre l'andana de l'estació. A la part superior, un gran vestíbul a un sol nivell comunicarà les andandes de Rodalia amb les de les quatre línies de metro. A l'altre extrem de la nova andana hi haurà una altra sortida a l'exterior amb un vestíbul proper al carrer de Martí Molins. Previament a les obres que es faran ara, s'han desviat col·lectors afectats per la nova estructura de l'estació. Les obres, amb un pressupost que frega els 40 milions d'euros, està previst que s'acabin el mes de novembre. Mentre duri el tall ferroviari, s'aprofitarà per col·locar la catenària rígida en tot el tram afectat.

Metro i tren
En un principi, hi passaran les línies R3, R4 i R7 de Rodalia  i les línies 1 i 5 de metro. Més endavant, però, també hi arribaran la línia 9 i la prolongació de la 4.

Està previst que les obres, que tenen un pressupost de gairebé 40 milions d’euros, durin més de mig any.