Aquest ha de ser el centre neuràlgic del transport públic a Barcelona. Aquí han de convergir tres línies de Rodalia i quatre de metro. Fins que el gran intercanviador no sigui una realitat els usuaris de l'estació de Rodalia de Sant Andreu Arenal hauran de trobar diferents combinacions per arribar fins al centre de Barcelona. El tram afectat és el comprès entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf. La millor alternativa l'ofereix la línia 1 del metro, la vermella. Es podrà agafar, amb el mateix billet de Renfe, a Fabra i Puig, fins a l'estació del Clot Aragó. Tambè es podrà agafar un servei d'autobús especial, els dies laborables de 6 a 10 hores del matí. Rodalies farà un esforç especial per mantenir informat l'usuari. Aquest és l'aspecte final de l'intercanviador. Aquí arribaran els trens de Rodalia de les línies 3,4 i 7, les línies 1 i 5 i les futures L4 i L9 del metro. Es calcula que després de la finalització de les obres passaran per aquesta estació uns 130.000 passatgers. Les obres de l'estació Sagrera-Meridiana tenen un pressupost d'uns 40 millions d'euros que assumeix el Ministeri de Foment.

La restricció afecta les línies de Rodalia següents:

  • R3 (Sant Andreu Arenal-Vic): Inici i final de trajecte a Sant Andreu Arenal.
  • R4 Nord (Sant Andreu Arenal-Manresa): Inici i final de trajecte a Sant Andreu Arenal.
  • R7 (Sant Andreu Arenal-Martorell): Inici i final de trajecte a Sant Andreu Arenal.
  • R4 Sud (Sant Vicenç de Calders-Badalona). Inici i final de trajecte a Badalona.

Els serveis de Mitjana Distància de la línia Lleida-Manresa-Barcelona es desvien pel Passeig de Gràcia i no paren a Plaça Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal ni Torrebaró.

La Generalitat de Catalunya, l’Adif i Renfe reforçaran els serveis d’informació, entre els quals hi ha el telèfon 902 410 041 i el web www.rodalies.gencat.cat.

La Sagrera en obres fins al 12 de setembre

Es preveu que les obres durin prop de cinc mesos i serviran per connectar les tres línies de Rodalia amb les línies 1 i 5 de metro. Es rebaixarà i adequarà el túnel ferroviari a la nova estació, s’hi crearà una andana central de 200 metres de longitud i s’aixecaran dos vestíbuls als extrems, un per a Rodalia i l’altre integrat a l’intercanviador amb la xarxa de metro.