"Vinc de Sant Cugat i normalment trigo 25 minuts, i avui 45, o sigui, un retard bastant fort" "Senzillament hem pujat a Sant Cugat al tren i el tren, des que hem entrat a Sarrià fins que hem arribat a Plaça Catalunya anava parant cada 5, 6 metres. Anava parant i mentre estava quiet, doncs hem estat aquests 5, 6 minuts en aquestes aturades" "Nosaltres no teníem pressa. No hem patit cap problema. El meu germà anava a treballar i estava una mica mosca"
L’avaria a l’estació de Plaça de Catalunya s’ha produït abans de les 8 h, moment en què s’han registrat els primers retards de cinc minuts a totes les línies de Vallès i els trens de la S55 han estat suprimits. Les demores s’han incrementat fins a superar els 20 minuts, segons FGC, però la majoria dels viatgers s’han queixat a les xarxes socials de retards molt superiors.
@FGC i la devolucio del bitllet? 60 minuts de l’estacio Valldoreix a Plaça. Catalunya ??
— Auri Mones (@aurimones) 25 de novembre de 2016
A causa de la incidència també s’ha suprimit l’L6, s’han registrat retards de 12 minuts a l’L7 i els combois de les línies S1 i S2 s’han aturat a totes les estacions. Tot plegat ha causat aglomeracions en diverses andanes i accessos com és el cas de l’estació de Provença. La situació també ha generat la indignació d’alguns usuaris per manca d’informació a través de la megafonia dels trens i les estacions.
Ei @FGC estem parats a un tren entre peu funicular i Sarrià ja fa estona. Cap informació. Podeu dir pee megafonia què passa? Gent nerviosa
— Silvia Llombart (@sllombart) 25 de novembre de 2016
En serio @FGC?Llevamos media hora atrapados en un tren en medio d la nada sin poder salir y no se nos dice ni lo q pasa ni cuando funcionará
— Alex Carreño (@rouletteygol) 25 de novembre de 2016
Segons la companyia, l’avaria tècnica s’ha produït al sistema de senyalització que hi ha a l’estació de Plaça de Catalunya i les sortides i entrades dels combois s’han regulat de manera manual. A les 11 h del matí, tres hores després, la circulació de trens s’ha normalitzat.