XAVIER QUEROL investigador del CSIC "Les motos contaminen molt, fa molt de temps que no s'han canviat el valors límit d'emissió. Però, en canvi, són molt més fàcil d'electrificar, de canviar per una moto elèctrica o una bici elèctrica, que el preu és més reduït i a més a més s'utilitza gairebé sempre per ciutat"

Querol recorda que a Barcelona la contaminació de les motos no es pot menystenir perquè representen el 30 % del parc de vehicles, en contraposició amb altres ciutats com Madrid, on són només el 4 %. A més, defensa que, a diferència dels cotxes, electrificar el parc de motocicletes és “molt més fàcil” perquè es tracta de vehicles, ja sigui moto o bicicleta elèctrica, que tenen un preu més reduït i un consum també més baix. Un altre avantatge és que principalment les motos circulen per l’interior de la ciutat, on la concentració de contaminació a l’aire és més elevada.

L’expert en qualitat de l’aire ha aplaudit el paquet de mesures que l’Ajuntament ha anunciat i que inclou la prohibició dels vehicles més contaminants. Insisteix, però, que cal ser més contundent i que no hi ha temps a perdre. Per això, demana a les administracions que “accelerin al màxim” la posada en marxa de les reformes. També proposa com a mesura molt necessària l’electrificació de vehicles que circulen durant moltes hores pels carrers de la ciutat com són les furgonetes de repartiment de mercaderies i els taxis.