Segons Maria Garcia, portaveu de la Plataforma per la Qualitat de l’Aire, “no es pot esperar tres anys i, a més a més, no trobem positiu que s’utilitzi com a barem per limitar l’entrada de vehicles la classificació de la DGT perquè no és una classificació que utilitzi criteris reals ni té en compte el frau dièsel“.  No obstant això, celebren que per primer cop es presenti un pla de restricció permanent amb la creació de zones de baixa contaminació.

Una de les entitats que conforma aquesta plataforma és l’associació Promoció del Transport Públic. Per Ricard Riol, que n’és membre, aquest és un primer pas perquè tots els sectors implicats es puguin posar a treballar. “Hem rebut la notícia amb alegria perquè es defineixen coses”, afirma Riol. Segons ell, el fet d’establir una zona d’emissions baixes i també el calendari d’actuació permetrà acabar de definir altres aspectes importants, com ara a quin tipus de vehicles afecta aquesta prohibició d’entrar a la ciutat.

Riol està convençut que el que s’aplicarà a partir de l’hivern vinent (2017-2018) per als dies d’episodis per alts nivells de contaminació servirà de “proves pilot” de cara a les mesures estructurals, “que són les més importants” segons ell. És a dir, “primer cal provar molts sistemes com ara la lectura de les càmeres, si arriben les multes als cotxes que no compleixin, (…) els episodis han de servir per posar a prova el que és estructural, que Barcelona redueixi les mitjanes de concentracions d’òxids de nitrogen i de partícules“, conclou.

Per la seva banda, Albert García, membre d’Amics de la Bici, troba a faltar la concreció de nous carrils bici a l’Eixample o a grans avingudes que ara no estan cobertes.