Posar el cotxe en marxa... per tornar-se a aturar uns metres més enllà. I així, fins aconseguir sortir del pàrquing 15 minuts després. Les cues a l'aparcament de l'Hospital Vall d'Hebron són recurrents. [clàxon] Els vehicles d'un pis s'acumulen amb els del següent. "No és dinàmic, l'entrada i sortida del pàrquing no és dinàmica o sigui, és molt això, fer cua." "Cua per sortir-ne, cua per entrar-hi, és una mica caòtic, la veritat." "El pàrquing és molt estret, dos carrils en cada passadís aniria bé. Estem patint perquè d'aquí a no res tenim visita i no sé si hi arribarem a temps." "Cuesta aparcar, son los sitios muy estrechos y ya ves la salida, pues ahora llevamos aquí pues un cuarto de hora para poder salir." I quan una plaça queda lliure, no dura gaire temps buida. A més, alguns dels sensors no hi ajuden... Segons el responsable del recinte, al pàrquing hi ha 600 llocs que a mig matí ja s'omplen. Assegura que fa uns mesos va contractar una persona perquè els matins ajudi a regular l'accés a l'aparcament però aquest canvi no soluciona el problema. "A la ja complicada situació del pàrquing s'hi sumen els embussos que genera aquell semàfor d'allà. Atura els vehicles que es volen incorporar al passeig de la Vall d'Hebron i fa que hi hagi més cues, en general a tot el recinte de l'hospital." Per això s'estudia que s'hi pugui construir un aparcament amb prop de 400 places extres que alleugeririen l'aparcament existent. De fet, a l'antiga bugaderia hi ha un projecte per construir-hi un nou edifici de recerca, tot i que encara no se n'ha tancat el concurs. Però en cas de tirar endavant, encara passaran anys i, mentrestant, als conductors només els queda tenir paciència.

A mig matí accedir a l’aparcament de l’Hospital Vall d’Hebron és un procés lent. Cal esperar a l’entrada perquè, segons un missatge a la màquina, el recinte és ple. Quan s’hi accedeix els carrils apareixen plens de vehicles i cal baixar fins a la tercera planta per trobar algun lloc lliure. Segons els conductors, aquesta és una situació que es repeteix cada dia. Ho confirma el responsable del pàrquing, que assegura que les 600 places disponibles no són suficients però que no poden fer-hi res. Fa uns mesos va contractar una persona perquè els fes un reforç els matins i ajudés a regular els vehicles que intenten accedir-hi, una mesura que no ha contribuït a solucionar la saturació de l’aparcament.

A l’hora de sortir la situació no és millor. Els carrils són estrets i només permeten el pas d’un cotxe, així que els vehicles d’un pis s’acumulen amb els del següent. A la configuració del recinte s’hi suma un semàfor que para els vehicles que surten del recinte hospitalari per incorporar-se al passeig de la Vall d’Hebron. Les cues que s’hi formen arriben fins a la sortida del pàrquing i engreixen les fileres de vehicles aturats.

Segons els usuaris, falten places d’aparcament per a un hospital de referència com és Vall d’Hebron. Hi ha 1.146 llits i 45 quiròfans. S’hi tracten pràcticament totes les especialitats i la seva àrea d’influència inclou els barris d’Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu, i la ciutat de Montcada i Reixac, amb una població de 400.000 habitants.

Més places

Segons el responsable de l’aparcament, gestionat per l’empresa Draursa, no hi ha solució a curt termini. La saturació de l’espai només es podria resoldre amb la construcció de més places o d’un altre aparcament. I, de fet, hi ha una possibilitat a l’aire. A l’espai de l’antiga bugaderia hi ha un projecte per construir-hi un nou edifici de recerca. Encara no s’ha adjudicat el concurs però alguna de les propostes que s’hi presenten preveuen fer-hi un aparcament. Si s’arribés a construir, suposaria una mica d’aire per a l’aparcament actual. Mentrestant, als conductors que aparquin al recinte no els queda més remei que tenir paciència.