Renfe obligarà a partir de dilluns, 20 d’abril, a donar el telèfon mòbil i les dades quan un passatger compri un bitllet de tren. La mesura s’aplicarà en tots els serveis amb reserva de plaça -l’AVE, l’Alvia i l’Euromed– i arriba en plena crisi del coronavirus.
La companyia ha informat que adopta aquesta decisió “per poder contactar els viatgers en cas de necessitat per l’alerta sanitària o per incidències en la circulació”.
Bitllets personalitzats a partir del 20 d’abril
Els primers serveis que implantaran aquests “bitllets personalitzats” són les vendes a través de la pàgina web de Renfe o bé de l’aplicació de mòbil. També es demanaran les dades quan es compri el bitllet a les taquilles o per telèfon. En una segona fase, la mesura s’estendrà a les reserves fetes per agències de viatges.
La companyia assegura que el tractament de les dades “complirà amb totes les obligacions de la normativa vigent”. La mesura arriba quan algunes veus, com la plataforma Xnet, qüestionen que els ciutadans hagin de cedir les seves dades per controlar el coronavirus.
Viatges inajornables o imprescindibles
Renfe assegura que està complint totes les mesures de seguretat decretades per la pandèmia de la covid-19, inclosa la distància mínima entre passatgers. D’altra banda, demana als usuaris que només viatgin “per raons inajornables o en cas d’extrema necessitat”.