Són les credencials dels cotxes que menys contaminen. I gràcies a les quals tots aquests vehicles han pogut participar en el primer Eco Rally de Catalunya. Aquí els vehicles elèctrics, els híbrids i els que alliberen menys de 120 grams de CO2 a l'atmosfera, són els únics que poden participar en la carrera. És important fer cas als consells dels organitzadors. Si es vol guanyar la cursa el consum ha de ser el més baix possible, però també la clau està a fer una conducció regular. Per això tots els participants tenen instal·lat aquest aparell que indica si el conductor ha anat més de pressa del que toca. L'objectiu conscienciar-los de fer una conducció eficient.

EcoTourRACC ha organitzat el primer ral·li “verd” de Catalunya amb l’objectiu de fomentar l’ús de vehicles amb tecnologies que estalvien energia i consciencien els conductors a canviar els seus hàbits de conducció. També pretenen donar prioritat a la protecció del medi ambient i la sostenibilitat.

La prova ha estat dissenyada perquè els participants assoleixin unes mitjanes concretes, sempre dins de la normativa actual del trànsit, partint i acabant a Barcelona i fent mitja part al Circuit de Catalunya. Han hagut de circular per carreteres del Barcelonès, Vallès Oriental, Vallès Occidental i Maresme sense sobrepassar els 50 quilòmetres per hora.

Els cotxes participants han estat vehicles elèctrics, híbrids, amb combustibles alternatius o els que funcionen amb carburant convencional però que emeten menys de 120 grams de diòxid de carboni.  Com que els tipus de cotxes eren força dispersos s’han establert quatre categories diferents.

La sortida de la primera etapa s’ha fet des de la plaça Marquès de Foronda de Montjuïc, al costat de la Font Màgica de Barcelona. L’arribada del primer participant al Circuit de Catalunya significa la meitat de la prova.  Els vehicles elèctrics finalitzen aquí la seva actuació. Després d’un dinar amb tots els participants, la segona etapa ha de transcorre des de l’autòdrom fins a la Font Màgica.