La programació inclou circuits infantils,  pràctiques per als adults que vulguin aprendre a anar amb bicicleta, rutes amb bicis elèctriques, passejades nocturnes, un mercat de segona mà i una fira amb marques principals. Durant aquesta setmana, també s’oferiran inspeccions tècniques gratuïtes.

La Setmana de la Bicicleta culminarà diumenge amb una passejada en bicicleta i patins que recorrerà 14 quilòmetres i que finalitzarà al Fòrum. Allà hi haurà el Bike Show, una gran festa al voltant de la bicicleta que aquesta edició escurça la durada a un sol dia per motius d’estalvi, segons el consistori. “A banda de totes les activitats professionals del món del ciclisme que acull Barcelona, com la Volta Ciclista, volem que el ciutadà també gaudeixi d’aquest vehicle sostenible”, ha afirmat Maite Fandos, tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports.

El Pla d’actuació de la bicicleta es coneixerà el 19 de juliol

Coincidint amb la presentació de la Setmana de la  Bicicleta, l’Ajuntament ha anunciat que ja hi ha data per fer pública l’auditoria sobre l’estat de la bicicleta a la ciutat. Es presentarà en comissió el proper 19 de juliol i establirà les bases per al futur Pla d’actuació de la bicicleta, que preveu canvis en el mapa dels carrils bici i també en l’ordenança que regula la circulació de bicicletes a la ciutat, on diàriament es fan 118.000 desplaçaments. “L’actual ordenança és terriblement complicada i l’hem de fer més senzilla perquè la compleixin els ciclistes i la interpretin els agents de la Guàrdia Urbana”, ha explicat Eduard Freixedes, regidor de Mobilitat.

Aquest serà un primer pas en l’aprovació del pla, ja que els grups municipals i les entitats del grup de la bici el discutiran fins a arribar al consens el proper mes de setembre. El document inclourà les actuacions que s’aplicaran en els pròxims tres anys.

Continua el debat de les voreres

Després que ahir l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va suavitzar la intenció de treure els ciclistes de les voreres i va dir que en algunes sí que n’hi podrien circular, Freixedes ha insistit en tot el contrari. “Amb tota la rotunditat del món, les voreres són per als vianants”, ha sentenciat. El regidor ha recalcat que la voluntat de l’Ajuntament és trobar un sistema que permeti l’expansió de la bicicleta sense causar inseguretat als ciutadans que caminen per les voreres.