En aquest solar els turistes aprenen a fer anar el segway abans de començar la visita. Un mitjà de transport que es comporta com un vianant i que segueix una ruta delimitada. VINCENT DAMMANN, Segway CAT "Una parte del Gótico, el paseo Colón y el Port Vell y entonces vamos a la playa. Es la única zona en la que operamos de Barcelona." Aquesta empresa voldria arribar al cor del barri Gòtic amb el segway, però l'Ajuntament no els permet l'entrada. En canvi, les rutes en bicicleta, de moment, tenen via lliure d'accés a la zona. Trobar un carreró buit per circular no és fàcil i moltes vegades els turs s'acaben fent amb la bici a la mà. Actualment hi ha una quarantena d'empreses que ofereixen itineraris en bici. ESTER BOADA, presidenta de l'Assocació Bicitours Barcelona "El que passa és que el Gòtic és el punt conflictiu perquè no hi ha carrils bicis, el Gòtic és molt estret i, per tant, s'ha de mirar com solucionar el problema." MARIA MAS, vicepresidenta de l'AV Casc Antic "Pots estar mitja hora esperant poder passar el carrer perquè els senyors turistes passen amb la bicicleta. Per tant, penso que els veïns ho tenim molt dur, anem resistint els que podem. I, per tant, si volen una ciutat plató per a turistes en parlarem quin tipus de turisme vindrà: Lloret 2 o Salou 3." BERNARD ONGHENA, Via Vespa "Tienen que hacer su trabajo, dentro del mundo del turismo, con respeto a la ciudad y con respecto a la gente que vive allí, y si hacen esto no creo que haya ningún problema." Són les paraules del promotor de la primera empresa que va apostar ara fa dos anys per oferir rutes en Vespa. Si tenen un grup nombrós, el divideixen perquè asseguren que l'èxit d'una bona ruta és integrar-se en la circulació habitual de la ciutat. El ventall de transports turístics per visitar Barcelona no ha fet més que créixer en els darrers anys i segons l'Ajuntament cal revisar-ne l'ordenació a mesura que va creixent l'oferta de rutes. CARLES REYNER, portaveu de la Guàrdia Urbana "Ara hi ha moltes coses noves, com els patins elèctrics, i això com ho considerem donat que agafen velocitat? Després el tema de les assegurances de responsabilitat civil per si col·lideixen amb alguna persona, per si els atropellen. La idea és mirar-ho tot bé, veure quin és el mapa que tenim i organitzar-ho." Algunes empreses del sector reclamen més diàleg amb el consistori i que se'ls comuniqui qualsevol restricció que els pugui afectar. EVA ROSSELL, Trixi "Y últimamente nos cogió la sorpresa que no podemos llegar a la Sagrada Familia a raiz de todo los autobuses que había, entonces hay que ver un poco cómo lo podemos hacer para acceder a la Sagrada Familia, que es el punto clave y lo más interesante de Barcelona para los turistas." L'objectiu de compaginar els interessos de les empreses turístiques sense perjudicar el dia a dia de la ciutat no és tasca fàcil. L'empresa que fa quatre anys va afegir aquests característics ciclomotors al trànsit barceloní ha estat la primera a apostar pel cotxe elèctric, que de mica en mica anirà reemplaçant els 30 gocars de què disposen. PATRICIA VARGAS, Gocar Tours "Así que es más amigable con la ciudad y también creemos que es el futuro, así que hemos apostado por este tipo de coches para renovar nuestra flota." Tot i això encara han de passar alguns anys perquè el sector del cotxe elèctric prengui protagonisme a la ciutat.

L’Ajuntament ja limita el pas d’alguns dels vehicles per determinats carrers i en un futur regularà encara més aquest sector emergent.

La Guàrdia Urbana està estudiant noves mesures per regular les rutes, especialment el cas de les bicicletes que circulen pel barri Gòtic en grups grans, ja que dificulten el pas dels vianants.  La bicicleta és el transport més demandat pels turistes per fer rutes guiades per la ciutat. Actualment hi ha una quarantena d’empreses que es dediquen a llogar bicicletes i organitzen rutes.  Segons l’Associació de Bicitours Barcelona, a la ciutat hi ha 2.500 bicicletes de lloguer.