Són les set del matí i la parada d’autobusos de l’avinguda Meridiana a l’altura de la Sagrera és plena de gent. Són usuaris de la línia E3 d’autobusos, que va cap a la Universitat Autònoma, passant per Cerdanyola. Asseguren que, en les darreres setmanes, els vehicles acumulen retards i van molt plens.

“Molt malament. Moltes vegades arriba 15 o 20 minuts tard” explica un usuari. “Fa tres setmanes que funciona molt malament” corrobora una altra viatgera. “Ha de venir a les 7.10 h i, com a mínim, ve a les 7.20. Arribem sempre tard a la feina“.

Busos plens i sense distància

Un cop a dins, les cues del carrer es converteixen en aglomeracions. El bus va molt ple i algunes persones han d’anar dempeus durant tot el trajecte interurbà. Evidentment, tampoc no es respecta cap mena de distància. “Anem com sardines en una llauna” diu una viatgera.

El mateix passa en el trajecte invers, de Cerdanyola a Barcelona. Alguns usuaris confessen que caminen més per anar a la primera parada, perquè a les darreres estacions corren el risc de no poder pujar al bus perquè l’aforament ja està complet.

No és l’única línia amb aquests problemes. En la mateixa parada de Barcelona també s’aturen els autobusos que van fins a Sabadell. També tenen cues, aglomeracions i, segons els passatgers, retards generalitzats.

L’E3 és una de les línies més utilitzades

La Generalitat, titular del serveix, atribueix els retards dels autobusos de la línia E3 al col·lapse de les vies d’accés a Barcelona. Pel que fa a les aglomeracions argumenta que és una línia molt utilitzada (sobretot pels estudiants que van a la UAB), i que la afluència d’usuaris varia segons el trimestre. Diuen que actualment estan analitzant la demanda i, si es confirma que és constant, reforçaran el servei.

Segons dades del govern , la línia E3 és una de les més utilitzades. El 2019, va registrar 1.074.000 usuaris. Amb la pandèmia, el nombre de viatgers va baixar, però ara ha tornat a pujar i la demanda ja és entre un 80 % i un 90 % de la que hi havia el 2019. Tot i això, actualment s’està oferint el 100 % del servei.