ALBERT OBIOLS, secretari de la PTP "Un carril bus contra sentit a travessera de les Corts, per tal que pugui circular de manera linial, que sempre que les línies passen els dos sentits de la marxa el més junts possible si van de la manera més linial possible tenen major èxit de viatgers."

La proposta de la PTP és escurçar al màxim la distància dels dos sentits de circulació de la línia H8. Es tracta de la quarta línia més utilitzada de la ciutat: cada dia feiner la fan servir més de 20.000 usuaris. Segons l’associació, per fer-la més eficient s’han d’aproximar als dos sentits. “Sempre que els dos sentits de la marxa passen el més junts possible, de manera lineal, tenen major èxit de viatgers”, explica el secretari de Promoció del Transport Públic, Albert Obiols.

Aquesta proposta implicaria que el carril bus de l’H8 en sentit Besòs passés per la travessera de les Corts en sentit contrari al dels cotxes. Segons la PTP, el perill que pot comportar aquesta mesura pels vianants es pot contrarestar amb pedagogia i l’ampliació dels senyals per informar del doble sentit de circulació.

Bon balanç

Aquesta és una proposta per solucionar un tram concret de les diferents línies d’autobús però, en conjunt, la PTP fa una valoració positiva de la xarxa ortogonal. Consideren que amb una freqüència de pas alta i amb línies ràpides es pot aconseguir una xarxa funcional per als viatgers i que doni resposta a les necessitats de transport públic de Barcelona. Ara mateix hi ha un procés participatiu obert des dels districtes on es poden fer propostes sobre el desenvolupament de la segona fase de la xarxa.