JANET SANZ, tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat "El president Rajoy ha de tenir molt clar que per nosaltres la Sagrera és una prioritat i que esperem que el nou govern de l'Estat prioritzi la Sagrera a Barcelona. El senyor Rajoy ha d'entendre que la Sagrera no pot esperar més. Que el diàleg s'ha de traduir en un compromís clar que desencalli les obres i permeti cosir aquesta ferida que perjudica moltíssim els veïns i les veïnes." "No els podem dir als veïns de Sant Andreu i de la Sagrera que aquest tancament de ferida depèn d'unes plusvàlues. Nosaltres hem de dir que aquí hi ha un compromís de tres administracions per executar aquesta proposta i, per tant, hem de veure la fórmula per desencallar-la de la millor manera."

“El senyor Rajoy ha d’entendre que Barcelona no pot esperar més.” Així de contundent s’ha mostrat la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, per exigir al nou Govern espanyol que desencalli les obres de l’estació de la Sagrera. L’Ajuntament demanarà una reunió amb el nou ministre de Foment un cop se sàpiga qui assumeix aquesta cartera i li reclamarà un compromís de finançament.

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, i la regidora del districte de Sant Andreu, Carmen Andrés, han comparegut aquest dimecres per enviar un “missatge clar” en relació amb les obres de la Sagrera. “El nou govern de Mariano Rajoy ha de saber que per nosaltres la Sagrera és una prioritat i la represa de les obres no pot esperar”, ha sentenciat Janet Sanz. Aquest dijous està previst que es coneguin els nous ministres i un cop se sàpiga qui assumeix la cartera de Foment, el consistori barceloní li enviarà una petició per reunir-se i traslladar-li les prioritats.

Defensa d’un finançament “majoritàriament públic”

Janet Sanz ha parlat del model d’estació i ha reiterat que el finançament de la construcció de l’estació sigui “majoritàriament públic”. Durant el mandat anterior, Ajuntament, Generalitat i Foment van acordar que les obres tindrien un cost màxim de 650 milions d’euros, bona part del qual es finançaria amb l’explotació comercial de l’estació. “No podem dir als veïns de Sant Andreu i de la Sagrera que el tancament d’aquesta ferida depèn d’unes plusvàlues”, ha assegurat la responsable d’Urbanisme.

Sanz ha recordat que hi ha un compromís de les tres administracions per trobar la millor fórmula. De fet, ja s’ha creat una comissió tècnica amb Adif per analitzar el model d’estació, la viabilitat i les fases d’execució de les obres.

“Farem tot el que ens competeix per millorar la vida dels veïns”

Independentment de l’evolució de les obres a l’estació, l’Ajuntament posarà en marxa un primer paquet d’actuacions per millorar-ne els entorns. Aquest full de ruta inclou una partida de cinc milions d’euros per recuperar un solar on construir 105 habitatges protegits.

També s’aprovarà la redacció de cinc projectes que serviran per ordenar la zona on s’ha de construir el col·lector de la rambla de Prim, fer un nou carril bici i urbanitzar el Parc del Camí Comtal. “Tenim l’obligació de deixar fet tot el que ens competeix per reactivar el barri”, ha afirmat Sanz, qui ha definit el paquet de mesures com a “modest però a la mida” del que pot assumir l’Ajuntament.

La regidora de Sant Andreu, Carmen Andrés, ha posat la lupa en els perjudicis als veïns a causa de “l’entorn degradat de les obres”. En aquest sentit ha reclamat a Adif que substitueixi la tanca que actualment delimita les obres. També ha exigit que es retiri el cablejat provisional, s’elimini la contaminació lumínica i acústica i també es resolguin les plagues de rates que hi ha. “Són unes condicions de vida que fa 10 anys que els veïns pateixen”, ha lamentat Andrés.