La principal intervenció es farà al carrer de Lluís Antúnez, entre la via Augusta i la placeta de Sant Miquel. Una àrea d'uns 1.300 metres quadrats. L'Ajuntament invertirà més de 547 mil euros a fer-hi una nova pavimentació, millorar-ne el drenatge, canalitzar-ne els serveis de comunicació, renovar-ne l'enllumenat i el mobiliari urbà i plantar-hi nou arbrat. Les obres començaran al desembre i es preveu que estiguin enllestides el mes de juny de l'any que ve. DECLES VEÏNS En els propers mesos també es faran obres als carrers de Santa Àgata, Tordera, Banyoles i Monistrol i a un tram del carrer de Neptú. En aquest cas, però, només s'actuarà a la calçada. El pressupost per a aquestes intervencions és de 331 mil euros més. STAND UP L'objectiu de les actuacions, segons l'Ajuntament, és invertir la prioritat en aquestes vies, on els vianants tindran preferència sobre els vehicles.

La Comissió de Govern ha aprovat definitivament la reurbanització del carrer de Lluís Antúnez, en el tram comprès entre la via Augusta i la placeta de Sant Miquel. El projecte, que té un pressupost de 547.112,55 euros, es desenvoluparà sobre un àmbit de 1.295 metres quadrats. Es preveu retirar el paviment existent, fer-hi una nova pavimentació, adaptar-ne la xarxa de drenatge, fer-hi una canalització per a la xarxa de serveis de comunicació, renovar-ne l’enllumenat, plantar-hi arbrat nou i instal·lar-hi nou mobiliari urbà.

A banda d’aquest, està previst actuar a cinc carrers més del barri. Es tracta dels de Santa Àgata, Tordera, Neptú (entre la travessera de Gràcia i Lluís Antúnez), Banyoles i Monistrol. A aquest conjunt de carrers s’hi afegeix el de Torrent d’en Vidalet, entre Congost i Or, ja convertit en plataforma única. En aquests casos, però, les obres només afectaran la calçada i el pressupost total és de 331.000 euros.

“Les actuacions s’emmarquen en la voluntat del govern municipal d’avançar cap a una mobilitat més sostenible i més segura”, segons el comunicat que ha fet l’Ajuntament, d’acord amb el que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, prioritzant els desplaçaments a peu, en bicicleta o en transport públic. En aquest sentit, s’aposta per pacificar carrers de diferents àmbits de la ciutat per donar prioritat als vianants per davant del vehicle privat.