Al carrer del Torrent de l’Olla fa poc més de mig any que s’hi va renovar el paviment. Però ara hi han aparegut uns sots que s’hauran de reparar. Es tracta d’un asfalt especial per reduir el soroll, fins a 3db, i l’escalfor a l’estiu, fins a 2 graus. De moment, però, més que els avantatges els veïns i usuaris és que s’hi han fet forats.
El Xavi Urbano és netejavidres, va en moto amunt i avall per la zona i per això passa sovint pel Torrent de l’Olla. Explica que ha observat que el paviment s’ha anat degradant: “Està en molt mal estat, com si s’hagués menjat, i hi ha zones amb forats. Et trobes que si no vas amb cura pots caure amb la moto“.
És com si s’hagués menjat el paviment i hi ha forats
Aquest estiu es repararà tot i que ja s’hi han fet pedaços
El districte de Gràcia és coneixedor del problema i està treballant per resoldre la incidència aquest estiu, en espera de tenir una mica de temps per acabar d’observar què està passant amb l’asfalt.
De moment, ja s’ha posat en contacte amb l’empresa encarregada i s’ha reparat algun punt amb aglomerat. És un material que s’utilitza en casos d’urgència i que, per això, es veu diferent que la resta de paviment. En concret, s’ha fet un pedaç per tapar un forat que hi havia a la cruïlla de travessera de Gràcia amb Torrent de l’Olla.
Els comerciants i veïns de la zona que van viure les obres del canvi d’asfalt el novembre han quedat perplexos de veure com han aparegut esberles a diferents punts de l’asfalt, que es va renovar entre el carrer de Santa Perpètua i la travessera de Gràcia.
Que en tan poc temps s’hagi deteriorat sembla una presa de pèl
Isidro Reyes, amb botiga al mateix carrer, no entén que ja s’hagi esberlat el paviment nou: “Que en tan poc temps s’hagi deteriorat sembla una presa de pèl. És com si les rodes dels vehicles l’haguessin anat desgastant i per això s’hagués anat clivellant”, explica.
L’Ajuntament de Barcelona també ha explicat que abans de renovar el paviment de Torrent de l’Olla amb aquest material innovador, es va avaluar la via, i pel tipus i número de vehicles que hi passen, es va donar llum verda a la iniciativa, que a més de reduir el soroll i l’escalfor ambient, millora la visibilitat. El trànsit màxim en aquest carrer és d’11.500 vehicles al dia.