Ja només queda un carril de pujada i un de baixada per als vehicles que passen pel carrer de Pi i Margall. Les obres per convertir aquesta via en un eix amb prioritat per a vianants van iniciar-se el 7 de juny, però els talls més importants a la part central del carrer s’han efectuat aquest dilluns. Això ha causat confusió entre alguns conductors, i més d’un s’ha trobat conduint en sentit contrari.

Cotxes en sentit contrari

Els conductors dels voltants del carrer de Pi i Margall s’han trobat amb la sorpresa que tot el tram central d’aquesta via estava tallat i que només quedava un carril per pujar i un altre per baixar. Actualment només es pot pujar pel costat Llobregat de la via i baixar pel costat Besòs, però molts conductors habituals que venien del carrer de Joaquim Ruyra no ho han vist fins gaire tard i s’han vist conduint en sentit contrari carrer amunt.

Les maniobres han estat una constant durant el matí. “És una novetat i de moment és un enrenou, però ens hem d’acostumar perquè aquestes obres es veu que van per dies”, ha comentat Àlex Massana des del cotxe. Efectivament, les obres per transformar aquesta via de connexió entre Joanic i la ronda del Guinardó duraran 17 mesos.

Sense saber on aparcar per descarregar

També s’han vist diversos vehicles de càrrega i descàrrega sobre les voreres, perquè en només quedar un carril de circulació per sentit, no permetia aparcar en cap altre lloc. “Hem d’aparcar a la vorera, però no tenim temps de pujar i deixar les coses. Quan t’enxampen et multen, però tampoc et deixen un lloc per aparcar“, lamenta Miguel Ángel Roman, amb el cotxe mal aparcat.

Un transformació total a Pi i Margall

Les obres de Pi i Margall, que capgiraran radicalment la imatge del carrer, tenen un pressupost de 13,6 M €. S’augmentarà molt l’espai per als vianants i també la vegetació, que ocuparan un 70 % del carrer. El nombre de vehicles es veurà molt reduït perquè es passarà de quatre carrils a dos i la circulació es limitarà als veïns i als busos, que hauran d’anar a 30 km/h.