La construcció de la futura estació de la Sagrera avança amb les obres de la coberta. La societat pública Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), que coordina els treballs, preveu culminar l’estructura de l’estació el segon semestre del 2026 segons ha detallat el director general de BSAV, Joan Baltà, en l’últim consell de barri de la Sagrera. La incògnita continua sent quan funcionarà l’estació.

Un vídeo que BSAV ha publicat aquesta setmana amb imatges aèries permet veure l’avanç de les obres, centrades en la coberta i accessos. Per l’últim nivell de l’estació hi passaran els trens d’alta velocitat que ara circulen per fora. BSAV i Adif preveuen fer passar (no encara aturar) l’alta velocitat amb una única via per dins de l’estació a finals del 2024. Els trens de Rodalies ja circulen pel nivell inferior i tampoc no hi paren.

mapa estació Sagrera

L’estructura de la banda mar de l’estació, el 2024

El director general de BSAV ha concretat que a finals del 2024 s’haurà enllestit la banda mar de l’estructura de l’estació, la que farà façana amb Sant Martí de Provençals. Pel que fa a la banda muntanya, la del barri de la Sagrera, la previsió és ultimar aquesta part el segon semestre del 2026. Joan Baltà ha ironitzat que l’estructura de l’estació culminarà “al mateix moment” que la torre de Jesús de la Sagrada Família.

Recreació virtual de la pèrgola que hi haurà al damunt de la coberta de la futura estació de la Sagrera

Mentre s’avança la construcció de la Sagrera, BSAV està treballant en els projectes d’arquitectura i instal·lacions que donaran forma per dins i fora a l’estació. Al damunt de la coberta hi haurà una pèrgola amb plaques fotovoltaiques i una grada que donarà forma a un amfiteatre. Serà part del parc lineal, conegut com el Parc del Camí Comtal, una gran zona verda que ha d’unir Sant Andreu amb la Sagrera per sobre les vies.