Des d'aquesta mitjanit passar per alguns peatges catalans és més car. El de Mollet del Vallès, a la C-33, costa ara 1,53 €, és a dir, cinc cèntims més que ahir. Com que és de titularitat compartida entre la Generalitat i l'Estat només s'ha encarit un 3%, però els peatges de l'AP-7 i l'AP-2, que depenen del govern central, s'han apujat un 7,5%. Aquests increments han donat nous arguments a la plataforma No Vull Pagar per tornar-se a manifestar. URIEL BERTRAN "El que volen és que les autopistes madrilenyes deficitàries les paguem els catalans i les catalanes amb l'increment de tarifes i amb els peatges del nostre país." XAVIER BORRELL "No pot ser que seguim pagant eternament per unes obres que ja s'han cobert i ja han donat el seu benefici a la companyia." ALEX GARCIA "Estem en contra dels peatges a Catalunya perquè aquestes són unes infraestructures que ja estan amortitzades." La protesta ha generat cues de fins a dos quilòmetres en sentit nord al peatge de Mollet. Desenes de vehicles s'han aturat abans i després dels peatges, però això no ha agradat a tothom i hi ha hagut moments de tensió. EDUARD NOVELLÓN "Pot ser molt pacífica, perquè no estan atacant a ningú, però no estan deixant passar a ningú. I això no permet el trànsit fluid. Estan creant aquí un caos increïble." Per evitar el col·lapse, Abertis ha aixecat les barreres i els conductors han pogut passar sense pagar. Els organitzadors han considerat aquest cinquè "No vull pagar" com un èxit de participació. Sobretot si es té en compte que la convocatòria es va fer ahir mateix a través d'Internet. El preu dels peatges augmentarà encara més al setembre, per la pujada del 3% de l'IVA. Per això, la plataforma ja ha assegurat que hi haurà noves edicions del "No vull pagar".

Mentre que els organitzadors demanen una Catalunya lliure de peatges i consideren que la convocatòria ha estat un èxit, Abertis ha repetit que reclamarà els imports dels peatges no pagats per la via administrativa i que tramitarà les denúncies al Servei Català de Trànsit.

Tocs de clàxon, banderes i crits per reclamar “la fi del pagament de les autopistes ja amortides”. Aquests són els elements clàssics de les convocatòries contra els peatges de la campanya “No vull pagar” que no han faltat en aquesta cinquena jornada, que ha tingut la c-33 com a punt neuràlgic. El punt diferencial aquest diumenge l’han posat ciutadans que eren contraris a la protesta i que, amb crits de “Viva Espanya!”, han propiciat alguns moments de tensió. Els organitzadors ja han assegurat que en un futur hi haurà noves mobilitizacions.

La convocatòria respon a l’augment del preu dels peatges que depenen de l’Estat. A partir d’aquest dissabte, el preu dels peatges  de l’AP-7 i l’AP-2 ha augmentat un 7,5%. A la C-33 ha pujat un 3% perquè és de titularitat compartida. A tall d’exemple, el peatge de Mollet del Vallès, de titularitat compartida, ha pujat 5 cèntims, d’ 1,48 €  a 1,53 €; el de Martorell costa a partir d’ara 15 cèntims d’euro més i val 2,25 €. Els organitzadors critiquen que amb aquesta pujada augmenta el greuge comparatiu respecte a les carreteres de l’Estat.