Acabats els treballs de manteniment i canvi d'eines, la tuneladora aturada des de fa uns mesos a la Zona Universitària ha tornat a foradar. N'és una prova el retorn a l'activitat visible aquest matí des de la cua d'operacions, a tocar del Camp Nou. Amb la represa de la marxa ja són tres les tuneladores que treballen ara per les línies 9 i 10. A banda de la de Zona Universitària, a principis de mes se'n va activar una altra des de Guinardó. Les dues han d'excavar ara fins a la futura estació de Mandri, amb l'arribada prevista per a finals de l'any vinent. La tercera és la Zona Franca, i ja perfora des de Foc Cisell fins a la bifurcació de les línies 9 i 10. La Generalitat ha adjudicat avui a un consorci d'empreses la construcció i manteniment de 15 estacions entre la Zona Universitària i el Polígon Pratenc per valor de 1.435 milions d'euros. La concessió és per a 30 anys i, amb l'entrada de capital privat, es repeteix la fórmula iniciada el 2008 amb dos trams més. JOAQUIM NADAL, conseller de Política Territorial i Obres Públiques "Això permet continuar finançant la continuïtat de l'obra i, de l'altra, rebaixar l'import directe de caràcter pressupostari que ja de fer el govern de la Generalitat". Les empreses concessionàries hauran de continuar les obres a les estacions ja iniciades i assumir la construcció de les que encara no han començat. Per a l'any vinent està previst licitar les 11 estacions del tram central. En l'actualitat, ja s'ha construït el 81% del túnel de tota la línia.