A la Zona Franca, la línia 10 del metro sortirà a l'exterior per damunt d'aquests viaductes. Una gran instal·lació de formigó que ha convertit el vial central del carrer A en una de les rambles més grans de la ciutat. En total, dos quilòmetres i mig de llargada amb paviment multicolor per on es pot passejar, córrer o anar en bicicleta. JUAN JOSÉ SÁNCHEZ "Antes pasaba por el lateral pero está lleno de coches. Esto está muy bien porque cuando llueve no te mojas". Cada cent metres, els corredors troben xifres de grans dimensions pintades al terra que indiquen la distància recorreguda. En un dels trams inicials de la rambla, hi ha també zones enjardinades. Tot l'espai té il·luminació de disseny i s'hi han col·locat bancs. Sobre aquesta rambla hi passarà l'extrem sud de la Línia 10 del metro, amb quatre estacions: Zona Franca Litoral, Zona Franca Port, Zona Franca Zal i Zona Franca Ports d'Europa. Una tuneladora avança ara des de Foc Cisell cap a l'Hospitalet per completar el tram de túnel que ha d'unir aquest extrem amb la resta de la línia. De moment, però, les estacions encara són espais fantasmes. De fet, no està previst que per aquí dalt hi circulin trens fins al 2012. Per superar la distància que hi ha entre el carrer i l'andana, uns sis metres, les parades estaran equipades amb escales mecàniques i ascensors. A dalt, la via i la catenària estan molt avançades i el següent pas serà construir l'arquitectura de les estacions. Es calcula que aquesta primera parada rebrà uns 5.300 usuaris cada dia quan tota la línia funcioni d'extrem a extrem. Les altres tres en rebran uns 2.300 diaris.