agressio transfoba barcelona

(ACN/redacció) A principis de setembre, una incidència greu en el sistema de comunicacions d’Adif va obligar a aturar completament la circulació de tots els trens de Rodalies de Catalunya durant més de tres hores. Adif va anunciar que treballaria en sistemes alternatius per evitar que es repetís la situació de caos que el servei de Rodalies va patir el 9 de setembre.

L’empresa ha anunciat que està ultimant la implementació d’un centre de suport de regulació de la circulació (CRC) de l’estació de Sants, per reforçar els sistemes de comunicació en cas d’incidències.

Què va passar a la sala de control de Barcelona per fer aturar tots els trens de Renfe a Catalunya?

“Mesures extraordinàries”

Segons expliquen, en els últims mesos s’han desplegat “mesures extraordinàries” per minimitzar el temps de recuperació en el cas d’incidents sorgits durant situacions de manteniment preventiu. A banda d’un nou centre de suport a Sants, a curt termini Adif també està dotant els CRC de sistemes d’emmagatzematge amb còpies de seguretat per utilitzar-les per restablir els sistemes en menys temps.

En el cas de l’estació de Sants, Adif també ha informat que està estudiant una possible configuració del sistema per, en cas que sigui necessari, derivar totes les comunicacions del CRC principal, situat a l’Estació de França.