Les obres per substitutir tres quilòmetres de via entre Horta i Sagrera han estat un èxit, segons les medicions que ha fet TMB a mitja dotzena de punts situats en pisos i al túnel. La comparativa entre l’abans i el després de les obres constata una reducció d’una mitjana de 12 decibels en les vibracions. “Són resultats molt bons i eren els que esperàvem”, afirma Òscar Playà, director de la Xarxa de Metro. La mitjana de decibels ha baixat en tots els punts i això que en alguns se superaven els 75 decibels, el màxim legal.

Una inversió de 15 milions d’euros

La clau rau en què s’ha renovat totalment l’estructura de via i s’han instal·lat fixacions antivibratòries, entre altres mesures, amb una inversió de 15 milions d’euros. “Hi hem posat les millors solucions que hi ha ara al mercat contra les vibracions”, afegeix Playà. També explica que amb aquest canvi, el manteniment de les vies no ha de ser tan constant. El tram entre Horta i Sagrera concentrava el 45 % de les incidències relacionades amb vibracions de tota la xarxa. El motiu és que se superava la vida útil de les vies.

Noves vies i fixacions antivibracions de l’L5 entre Horta i Sagrera

Els veïns segueixen pendents de les esquerdes

Part d’aquestes queixes procedien d’edificis del passeig de Fabra i Puig, al Turó de la Peira. Allà els veïns denunciaven vibracions que feien moure copes de vidre i tremolar el terra. Aquests veïns van notar la millora tan bon punt van acabar les obres l’1 de setembre. Ara bé, encara es mantenen en lluita perquè consideren que les esquerdes que han aparegut a casa seva són causades per les vibracions del metro. En reclamen la reparació. Però TMB descarta que les vibracions hagin causat aquestes esquerdes i les associa a l’assentament de l’edifici.