El sindicat minoritari CGT ha convocat els maquinistes de Renfe a fer vaga aquest divendres, 11 de novembre. És la segona aturada de la setmana i la darrera de l’any, que servirà per protestar contra la pujada de l’IPC i les condicions dels treballadors ferroviaris. 

Els serveis mínims decretats per la Generalitat per a aquest segon dia d’aturades són els mateixos que es van establir per a aquest dilluns passat. Han entrat en vigor des de la mitjanit i fins a les 23 h. Durant les hores punta, des de les 6 fins a les 9.30 h i de 17 a 20.30 h, circulen com a mínim el 66 % dels trens, és a dir, dos de cada tres trens. Pel que fa a la resta de la jornada, el percentatge baixarà fins a un 33 % dels combois (un de cada tres trens). Segons Renfe, el seguiment de la vaga se situa en un 2,66 %. Dels 5.185 treballadors, 138 han fet vaga i la majoria d’aquests treballa a l’àrea de tallers.

Els usuaris de Renfe han explicat com els ha afectat la jornada de vaga. Alguns s’han esperat més estona del que és habitual.

Durant la primera jornada de vaga, els sindicats van situar el seguiment en el 35,9 %, mentre per Renfe va ser del 2,91 %.

CGT veu l’acord “insuficient”

La vaga dels dies 7 i 11 han estat convocades pel sindicat minoritari CGT, que considera “insuficient” l’acord signat pels sindicats majoritaris amb Renfe, en el marc de les negociacions del conveni col·lectiu. Renfe va proposar un increment salarial del 3,5 % a partir de l’1 de gener d’aquest any, reduir la jornada a 35 hores setmanals i crear un perfil nou dins la plantilla, el maquinista instructor, que permeti agilitzar els processos de formació. Però el sindicat assenyala que tot plegat són “promeses buides” i que no hi ha garanties que aquestes millores s’acabin materialitzant.