Quan s'apliqui la iniciativa, la velocitat màxima permesa als carrers de només un carril o d'un únic carril per sentit seria de 30 km/h. La DGT vol aprovar-ho com més aviat millor i sembla que ja ha arribat a un acord amb la Federació Espanyola de Municipis. Però perquè pugui aplicar-se abans caldrà reformar el Reglament General de Circulació. L'objectiu principal és reduir la sinistralitat. Segons DGT, disminuir la velocitat a la ciutat permetrà rebaixar a la meitat els atropellaments a vianants, que al 2009 van provocar 268 víctimes mortals a tot l'estat. Barcelona ha estat pionera en aquesta limitació de velocitat. A la ciutat, ja el 2007 es va començar a aplicar la limitació a 30 en les vies d'un carril. I de moment funciona. Segons l'Ajuntament, a la ciutat ha ajudat a reduir el nombre de ferits en més d'un 28%. Aquest no és l'únic canvi en la legislació que està estudiant la DGT, també analitzen, millorar la formació dels joves conductors. La solució passaria per pemetre als menors de 18 anys conduir acompanyats. Abans però haurien d'haver fet 20 classes pràctiques i haver aprovat l'examen de conduir.

La mesura es posarà en marxa quan es reformi el Reglament General de la Circulació. La DGT també preveu que els menors de 18 anys puguin conduir si van acompanyats d’un adult. Això sí, abans hauran d’haver aprovat l’exàmen teòric i haver fet 20 pràctiques.