Avui sí. Els senyals lluminosos han coincidit amb els nous senyals fixos i s'ha pogut passar pàgina a una part de la denominada zona 80. En els panells d'informació de la C-31 i la C-32 s'avisa ara als conductors que estan circulant per una zona de velocitat variable. I que els límits poden variar és un fet. La congestió de primera hora ha fet baixar la velocitat en diversos trams. A mig matí, panells lluminosos com aquest, a Castelldefels, feien anar els conductors a 90, mentre que el senyal fix a peu de carretera diu 100. Ha passat el mateix en alguns trams de la C-32, com aquest de Viladecans. Tot i que el senyal fix diu 120, els lluminosos indicaven 100. Entre els conductors, satisfacció per deixar enrere el límit dels 80. FERRAN VALLVERDÚ "Anar a 80 és com anar enrere. Estic content que hagin eliminat aquesta mesura". JAIME MORRAL "En la C-32 íbamos a 120 esta mañana. Y bien, la carretera despejada. Correcto". Fets els canvis a la C-32 i a la C-31, aquesta nit serà el torn de la C-31 nord, l'autopista del Maresme. Aquí es canviaran 11 senyals fixos per adaptar-se a les noves velocitats de 100 o 120. Tot i així, en el tram que discorre pel mig de Badalona, es mantindran els 80 quilòmetres per hora. En aquesta via, sense el sistema de velocitat variable, serà més difícil fer baixar els límits quan el clima ho requereixi. El Servei Català de Trànsit estudia les fórmules per fer-ho. Una solució podria ser la de recomanar la velocitat adequada als panells de missatgeria.

L’anticicló que perjudicava la qualitat de l’aire ja ha marxat i això ha permès modificar la limitació de velocitat a l’alça. Els conductors poden sobrepassar els 80 km/h a la C-31 i la C-32 sud i, si les condicions climatològiques ho permeten, els vehicles podran arribar als 120 km/h. Aquest és ara el nou llindar de velocitat màxima, que és, però, variable. El límit el marcaran en cada moment els senyals lluminosos, que prevaldran per sobre dels senyals fixos.