El cotxe del futur podria ser més o menys així. Serà capaç d'avisar el conductor de la presència d'un vianant a pocs metres o d'alertar-lo de perill de xoc en una cruïlla. L'avís es veurà a través d'aquesta pantalla, però en funció del risc, el conductor el podrà rebre també de forma sonora o per vibració als pedals. Aquestes són només algunes de les aplicacions que s'han desenvolupat dins el projecte MARTA després de quatre anys d'investigació. Hi han participat 18 empreses de diversos sectors amb l'objectiu de trobar solucions per fer més segura la conducció. RAMON PAREDES, vicepresident de Relacions Institucionals de SEAT "Serà como el ABS... que ahora lo tiene..... es una puerta al futuro con una amplitud de miras que hoy todavía no divisamos". La ministra de Ciència i Innovació ha provat aquest matí els resultats en primera persona. Les aplicacions encara trigaran a estendre's a tots els cotxes, però ja se'n calculen els beneficis: podrien reduir fins a 2.500 víctimes en accidents cada any. Per la ministra, projectes com aquest són la garantia que la inversió pública sigui rendible. CRISTINA GARMENDIA,ministra de Ciència i Innovació "Invertir en R+D+I no es sólo por convencimiento sino el único camino para recuperar una economía competitiva y que genere puestos de trabajo". Els investigadors també han treballat la comunicació entre vehicles i, per exemple, centres de gestió de trànsit. Sensors col·locats als cotxes permetrien conèixer l'estat real del trànsit i poder alertar els conductors de quina ruta seria la més aconsellable per evitar cues.

El projecte MARTA (Movilidad y Automoción con Redes de Transporte Avanzadas) s’ha presentat aquest dijous a l’edifici MediaTIC. Hi han assistit representants del sector i la ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia.

Entre altres aplicacions, el sistema serà capaç d’avisar el conductor de la presència d’un vianant a pocs metres o d’alertar-lo del perill de xoc en una cruïlla. Els investigadors també han treballat en la comunicació entre vehicles i centres de gestió de trànsit. Això permetrà donar a conèixer els conductors l’estat real del trànsit i poder-los informar de quina és la ruta més aconsellable per evitar cues.