Les dues primeres línies del NitBus que faran parades a demanda seran l’N1, que connecta Mercabarna i la Zona Franca amb la Trinitat Nova, i l’N9, que connecta la plaça de Catalunya amb Tiana i Montgat (el Maresme). El director de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Joan Maria Bigas, ha explicat al programa ‘bàsics’ que s’han escollit aquests dos recorreguts perquè passen per zones amb poca densitat de població.

Segons Bigas, el NitBus es considera un mitjà segur entre els passatgers, però un 17 % de les usuàries hi percep certa inseguretat. Aquesta xifra puja fins al 24 % en el cas dels viatgers menors d’edat. És per això que la prova pilot se centra en aquests col·lectius.

Com funcionaran les parades a demanda del NitBus?

Quan una dona o un menor d’edat vulgui baixar entre dues parades del NitBus, ho haurà de comunicar al conductor. Aquest decidirà el lloc exacte on es produirà la parada, tenint en compte que sigui segur i que hi hagi vorera o un pas de vianants. La sortida es farà per la porta del davant del vehicle, a la vista del conductor.