Aquesta avaria no és un cas aïllat. El 18 de gener un bus articulat va quedar calcinat a la ronda del Litoral, cosa que va obligar a tallar tot el trànsit per la quantitat de fum que va generar; i només una setmana més tard, un segon vehicle va cremar també a la ronda del Litoral i vuit cotxes van topar amb elements mecànics que es van desprendre de l’autobús.

Aquest cop el vehicle afectat no ha acabat cremant, ja que el conductor ha apagat el conat d’incendi amb l’extintor abans que comencés a fer flama. L’avaria, que sí que ha fet fumejar el motor, no ha comportat incidències als passatgers perquè estava buit: ja havia acabat el torn de la línia V17 i es dirigia a cotxeres.

TMB diu que els incendis són habituals

El sindicat CGT fa setmanes que denuncia que les avaries a la flota de TMB són culpa d’una manca de manteniment i atribueix els incendis al fet que no es deixa descansar prou estona els motors. Fonts de TMB, però, han explicat a betevé que aquest tipus d’incidències “no tenen res d’extraordinari” i que, per això, els busos tenen sistemes antiincendis. De fet, TMB assegura que el manteniment està al dia i que “totes les flotes de busos urbans pateixen aquestes incidències”.