JOAQUIM NADAL, conseller de Política Territorial i Obres Públiques "A més passatgers i més oferta, més dèficit perquè el bitllet està subvencionat. En l'horitzó dels propers deu anys, per exemple amb la línia 9 del metro a ple rendiment, el sistema ATM no serà finançable amb els criteris que s'està finançant avui. Perquè l'aportació pressupostària seria de tal magnitud que no hi haurà pressupost públic que ho aguanti".

En el cicle de conferències que organitza el Col·legi de Camins, Canals i Ports de Barcelona, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha reclamat també una llei que permeti aportar més recursos al transport públic català.

D’altra banda, Nadal ha explicat que la línia 9 té el finançament garantit. La Generalitat ha tancat un crèdit de 740 milions d’euros per l’adjudicació de les obres del tram que anirà del polígon Pratenc, al Prat del Llobregat, fins a Zona Universitària.