Arran del cas a El Coll – La Teixonera, el secretari general d’UGT-Metro, Jordi Gómez, ha explicat a betevé que els vigilants estan assumint la feina de tancar les estacions “perquè no hi ha prou personal”. Gómez ha afegit que aquesta funció correspon al personal de TMB i no pas als vigilants de seguretat.

De fet, aquesta falta de recursos de personal -afegeix el sindicat- comporta que hi hagi estacions en què no hi ha ningú per encendre els llums o activar les escales automàtiques. A tall d’exemple, UGT ha advertit que en el moment d’obrir l’estació de Maragall, a l’intercanviador “els passatgers han anat algun cop a les fosques” perquè el vigilant no havia encès els llums.

TMB nega que falti personal

Fonts de l’empresa pública, però, han assegurat que aquest traspàs de funcions es fa només quan és necessari. Tot i així, hi han restat importància perquè “obrir i tancar portes també entra dins del que s’entén com a protecció del metro”. A més, TMB ha advertit que aquest fet “no té transcendència” en el cas de l’home que va passar la nit a El Coll – La Teixonera, ja que el tancament de portes està automatitzat.

Segons han explicat les mateixes fonts, la persona que va quedar tancada era un sensellar que, de forma voluntària, va buscar un racó de l’estació on ningú no el veiés per passar la nit. Va arribar amb el penúltim tren de la nit, poc abans de les 24 h, i un cop van tancar les portes definitivament no va anar a buscar les sortides d’emergència ni va trucar als intèrfons.