Les estacions del metro sense adaptar es concentren a les línies 1, 3, 4 i 5, les més antigues. Actualment el metro té 139 estacions en funcionament, de les quals 20 —el 14,4%— són inaccessibles per a les persones amb dificultats motrius, generalment per la manca d’ascensors. La Línia 2, que va estrenar el primer tram l’any 1995, va ser la primera a tenir equipats ascensors hidràulics a totes les estacions. Les línies més noves —9, 10 i 11— també estan completament adaptades.
En el cas de la Línia 1, hi ha cinc estacions sense adaptar, quatre de les quals tenen enllaços importants amb altres línies o transports. La parada del Clot enllaça amb l’estació del Clot-Aragó de Renfe, per on passen els trens de les línies R1, R2 Nord i R2 Sud. L’única manera d’accedir-hi amb metro és utilitzant la Línia 2, que també hi fa parada. L’estació d’Urquinaona és una de les més transitades, sobretot perquè fa d’enllaç amb l’estació de la Línia 4, que tampoc no està adaptada. Espanya enllaça amb les línies Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat i amb la parada de la Línia 3, que tampoc no és accessible per a persones amb problemes motrius. L’estació de Plaça de Sants també rep un volum important de passatgers que hi fan transbord cap a la Línia 5 per dirigir-se a l’Estació de Sants, que es troba a només una parada. Tot i això, ni l’estació de Plaça de Sants de la Línia 1 ni de la Línia 5 no estan adaptades. L’única estació que està previst que es remodeli és la de Rambla Just Oliveras, situada a tocar de l’estació de Rodalies de l’Hospitalet. Les obres començaran el primer trimestre de 2014.
De les cinc estacions que la Línia 3 té sense adaptar, es van començar a adaptar Zona Universitària i Passeig de Gràcia. Les obres de l’estació de Zona Universitària estan vinculades a les de la Línia 9, que es troben aturades sense data de finalització. En el cas de Passeig de Gràcia, les obres es fan conjuntament amb ADIF i tampoc no es coneix quan s’acabaran, tot i que el Departament de Territori confia que serà al llarg de 2014. De les altres tres estacions sense adaptar destaquen Espanya i Vallcarca, situada en una zona especialment dificultosa per a les persones amb mobilitat reduïda a causa del desnivell d’alguns carrers. L’estació del Poble-sec tampoc no està adequada a les persones amb dificultats motrius.
La Línia 4 és la línia amb més estacions sense adaptar, tot i la recent remodelació de les de Bogatell i Llacuna. De les sis parades, dues enllacen amb estacions de la Línia 5 que tampoc no estan adaptades, com és el cas de Maragall i Verdaguer. A més, l’estació de Ciutadella – Vila Olímpica és una de les més transitades de tota la xarxa de metro durant la temporada d’estiu. Les parades de Jaume I i Urquinaona, correlatives i situades just al centre de la ciutat, tampoc no estan adaptades.
La Línia 5 és la línia amb menys estacions sense adaptar, amb quatre. El març passat es va inaugurar la remodelació de Virrei Amat, tot i que al principi van sorgir problemes amb l’altura a la qual quedaven els trens, massa elevats perquè hi accedís una cadira de rodes. De les estacions que resten, Maragall, Verdaguer i Plaça de Sants enllacen amb estacions d’altres línies que tampoc no estan adaptades. En el cas de Collblanc, és una de les estacions que absorbeix més passatge quan hi ha partits al Camp Nou. Com en el cas de Zona Universitària, les obres d’adaptació de Collblanc estaven vinculades a les de la Línia 9 i no hi ha data prevista de finalització.