El servei de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) recupera aquest dilluns, 4 de setembre, la freqüència habitual, un cop finalitzades les obres al túnel de sortida de Barcelona que s’han fet aquest estiu. D’aquesta manera, els trens tornaran a circular en els horaris habituals, tant els feiners com els caps de setmana. L’afectació màxima d’aquestes treballs va obligar a tallar el servei ferroviari del 12 al 20 d’agost entre les estacions de Gornal i l’Hospitalet Avinguda Carrilet.

D’altra banda, també recuperen el servei habitual amb tren les dues últimes circulacions per sentit dels divendres i dissabtes a la línia L8 (Barcelona – Plaça Espanya – Molí Nou), que durant aquests mesos s’ha fet amb un servei alternatiu per carretera.

Les obres permeten un estalvi d’aigua de mil piscines olímpiques

Els treballs que s’han fet al túnel han durat gairebé dos mesos i ha consistit en la substitució estructural de la llosa de la contravolta del túnel en dos trams a banda i banda de l’estació de l’Hospitalet Av. Carrilet. També s’ha construït una via en placa formigonada en un tram de 500 metres per millorar la robustesa de la infraestructura davant les variacions del nivell freàtic.

La combinació d’aquestes dues actuacions ha reduït les filtracions al túnel i el bombeig d’aigua i ha permès estalviar l’aigua necessària per omplir 1.000 piscines olímpiques. A més, l’aigua que s’hauria bombat s’ha mantingut a l’aqüífer del Llobregat, un punt estratègic en la gestió de la sequera a l’àrea metropolitana de Barcelona.