És una de les màquines més grans i potents del mercat. Aquesta pinça hidràulica té tanta força que fa fàcil a la vista esmicolar blocs de formigó com aquests de l'anella de les Glòries. És, sens subte, la imatge més esperada que confirma que la transformació de la plaça no té aturador. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "El que és veritablement important és que avui és un dia molt important per a la ciutat. Estem convertint una autopista en un enorme parc urbà." Des d'ara i fins al juny, les feines d'enderroc es concentraran a la part mar de l'anella viària, la que toca a l'edifici del Disseny Hub. Els treballs es completaran amb la urbanització provisional de la Gran Via en superfície. A partir del juny, les màquines atacaran l'altre costat del tambor, per on ara encara passen els cotxes, una feina que culminarà a finals de setembre. Aleshores ja no quedarà cap peça de formigó en peu. Les pinces hidràuliques no són l'únic sistema per enderrocar l'anella viària. Durant els propers mesos se'n faran servir fins a tres més que s'alternaran en funció de l'estructura dels materials que conformen el tambor. Amb tots els mètodes dissenyats s'intentarà reduir al mínim el soroll i la pols. La gran majoria de la runa s'aprofitarà per anivellar la plaça i evitar, així, més trànsit de camions. Les primeres hores de desconstrucció s'han convertit en una atracció per a curiosos que han buscat lloc a primera fila. MARCEL VALVERDE, veí "He viscut quatre transformacions. I clar, aquesta per mi, pel que he vist al projecte, crec que deu ser l'última transformació." L'entreteniment tot just acaba de començar.
Passaven pocs minuts de les onze del matí quan una pinça hidràulica de demolició ha començat a mossegar l’anella viària de la plaça de les Glòries. Es tracta d’una de les màquines més grans i potents del mercat, amb una força de tall de 620 tones. La cisalla de la punta té la capacitat d’agafar peces de fins a 1,3 metres d’amplada. Durant les feines d’enderroc es faran servir també altres mètodes, com ara el fil i disc de diamant, així com l’ús de grues de gran tonatge per retirar peces de formigó de dimensions considerables. “Estem convertint una autopista en un enorme parc urbà”, ha sentenciat el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, que ha presenciat l’inici de l’enderroc.
La desconstrucció del tambor ha començat per la lluerna que uneix la banda mar amb la banda muntanya. Fins al mes de juny, l’enderroc es concentrarà al costat ara buit de circulació, el més proper a l’edifici del Disseny Hub. Les obres culminaran amb la urbanització provisional de la Gran Via en sentit Besòs. Des del juny fins al setembre, les màquines atacaran la part muntanya del tambor, per on avui encara passen desviats els cotxes que surten de Barcelona. Aquesta fase acabarà també amb els carrils provisionals de la Gran Via urbanitzats en superfície.