En l'autèntica prova de foc per a les obres de les Glòries, els conductors s'han cremat. Les etapes prèvies al desviament de trànsit s'havien fet sense problemes però, tal com temia el consistori, avui han arribat les complicacions. A les obres del nus viari de la plaça de les Glòries s'hi ha afegit l'inici del Mobile World Congress, que ha contribuït a congestionar més el trànsit. I mentre la Gran Via a les portes de Barcelona mostrava aquesta imatge, la part inferior de la rotonda, a l'altura del carrer de Badajoz, quedava buida cada cop que el semàfor es posava vermell. ROCÍO ROMERO: "48 segons és el que dura aquest semàfor, el primer d'entrada a la ciutat des de la Gran Via, un temps que ha estat insuficient per absorvir el volum de trànsit." L'Ajuntament observarà els primers dies el comportament del trànsit en aquesta zona per acabar d'ajustar el control semafòric, però afirma que no hi pot haver grans variacions. Diu, a més, que abans el semàfor del final de l'anella feia la mateixa tasca de contenció del trànsit. ADRIÀ GOMILA, director de Mobilitat de l'Ajuntament: "Des de fa anys cada matí hi ha cua per entrar a la plaça de les Glòries. El canvi més important que s'ha produit és que aquesta cua, enlloc de tenir-la sobre aquest viaducte, avui l'estem tenint des de la Rambla del Poblenou cap a Prim". El consistori nega que les obres de les Glòries hagin col•lapsat altres vies, però avui les retencions s'han estès per autopistes i autovies que van a parar a la ciutat, on s'han format cues importants. "He començat a trobar problemes a la Universitat Autònoma i ha començat a haver-hi força retenció. Normalment hi ha retenció allà però va tirant, i avui era massa lent, bastant lent i fins aquí he trigat almenys 20 minuts més del normal." "Pues hemos tardado unos 15 minutos más de lo habitual." La resignació ha estat l'únic que els ha quedat als conductors que han hagut de suportar les retencions, en alguns casos, fins passades les 10 del matí.

La Gran Via ha circulat aquest matí amb aturades constants d’entrada a la ciutat com a conseqüència dels desviaments pel tall de trànsit a la banda mar. Les cues s’han allargat fins a l’altura de Sant Adrià i també a la ronda del Litoral, des del nus de la Trinitat o el Bon Pastor. Aquestes han estat les vies més carregades durant el matí, ja que altres itineraris com la ronda de Dalt, l’avinguda Meridiana o els carrers d’Aragó i Consell de Cent han circulat carregats, però amb fluidesa. La situació d’avui ha estat molt diferent a la de dilluns passat, quan el tancament de la rotonda inferior de la plaça va provocar molt pocs problemes.

La situació ha estat especialment complicada a la ronda del Litoral on un accident, juntament amb la major afluència de conductors (com a alternativa a la Gran Via), i l’inici del Mobile World Congress han provocat moltes retencions. Les cues s’han fet notar també en autopistes i autovies que van a parar a la ciutat. Un matí de trànsit complicat al qual el consistori ha tret ferro: “No tenim una situació de que estigui congestionada la ciutat, això no s’està produint: tenim la punta del matí i la punta de la tarda”, ha dit el responsable de Mobilitat de l’Ajuntament, Adrià Gomila.

Al govern municipal ja li preocupava la setmana passada que la situació es compliqués aquest dilluns, tal com ha succeït al matí, però creu que és d’hora per fer valoracions. De fet, encara cal realitzar ajustos en el trànsit del voltant de les Glòries, per exemple en els semàfors. Un dels punts on durant els propers dies hi podria haver alguns canvis que contribueixin a millorar el trànsit és el semàfor d’accés a la ciutat, que dura menys de 50 segons i ha provocat constants aturades a la Gran Via dels vehicles que arribaven des de la ronda del Litoral o la C-31. Tot i les retencions, els conductors han coincidit amb l’opinió del govern municipal, ja que les retencions en hora punta en aquestes vies són habituals. Tot i així, molts reconeixien aquest matí que arribaven almenys 20 minuts tard de mitjana a la feina.