Des d’ACAVe, també han explicat que faran les reclamacions pertinents per les pèrdues econòmiques que han sofert els passatgers afectats per les cues, que es repeteixen des de finals d’abril. Creuen, però, que serà difícil aconseguir indemnitzacions perquè, segons diuen, podria ser que la situació s’acabés qualificant com de força major i, per tant, les aerolínies no se’n fessin responsables. Per evitar perjudicis futurs, Sarrate ha explicat que es recomana als passatgers anar a l’aeroport amb almenys tres hores d’antelació i tenir la documentació preparada.

El president de l’entitat també s’ha mostrat crític amb com s’ha aplicat la nova normativa europea, ja que assegura que el Govern espanyol tenia cinc mesos per posar-la en pràctica i considera que s’ha fet massa ràpid, sense tenir en compte els efectius que hi havia disponibles. Pel que fa a les reunions que divendres passat es van convocar tant des del govern estatal com des de la Generalitat per abordar la problemàtica, Sarrate ha dit que “és una mica d’acudit, però avorrit” i ho ha qualificat d'”espectacle”.