L'Ajuntament, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana han acordat incloure alguns canvis al contracte per posar en marxa la T-Mobilitat, la futura targeta per pagar al transport públic. La gestió s'havia encarregat a un grup d'empreses, entre les quals CaixaBank i Indra, però havia estat criticada per alguns grups polítics o el col·lectiu Stop Pujades, perquè consideraven que el ciutadà no hi participava prou. Tot i que el contracte no s'ha revertit, perquè això hauria costat 75 milions d'euros, sí que s'hi han inclòs algunes modificacions. Es controlarà l'evolució del projecte per aconseguir que un cop acabada la concessió pugui tornar a mans públiques. Una vegada s'implanti la nova targeta es mantindran els títols que tenim ara, almenys inicialment. I les dades es gestionaran de forma pública. MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "És bàsic que una quantitat ingent de dades que genera aquest projecte tecnològic i que són realment doncs molt llamineres de controlar per part del sector privat, perquè ofereixen moltíssima informació de com ens movem les persones, sigui gestionada de forma íntegrament pública." La T-Mobilitat es començarà a aplicar d'aquí a un any i mig.

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) vol incrementar el control en l’aplicació i el desenvolupament de la T-Mobilitat, el nou sistema per pagar el transport públic que es posarà en marxà d’aquí a un any. L’organisme pretén renegociar el contracte actual i aconseguir que les dades que es recullin amb la nova targeta es gestionin de forma pública.

La gestió de la T-Mobilitat s’havia encarregat a un grup d’empreses privades, entre les quals CaixaBank, Fujitsu o Indra, però havia estat criticada per alguns grups polítics i per la plataforma Stop Pujades perquè consideraven que era opaca i que l’Administració no hi participava prou. Tot i que el contracte no s’ha revertit, perquè això hauria costat uns 75 milions d’euros, l’Ajuntament, la Generalitat i l’Àrea Metropolitana -que integren l’ATM- sí que pretenen fer-hi algunes modificacions. L’organisme vol controlar l’evolució del projecte per aconseguir que un cop acabada la concessió, que és de fins a 15 anys, pugui tornar a mans públiques. També aposta perquè es mantinguin els mateixos títols que hi ha ara un cop es posi en marxa la T-Mobilitat, almenys inicialment.

Control públic de les dades

Amb la renegociació del contracte, i segons explica la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, es vol impedir que les dades que es recullin amb la nova targeta acabin en mans privades: “És bàsic que la quantitat ingent de dades que genera aquest projecte tecnològic i que són molt llamineres de controlar per part del sector privat, perquè ofereixen moltíssima informació de com ens movem les persones, sigui gestionada de forma íntegrament pública.”

Ara que l’Ajuntament, la Generalitat i l’Àrea Metropolitana s’han posat d’acord, caldrà negociar les modificacions amb l’empresa adjudicatària del contracte. La regidora Mercedes Vidal és optimista: “Si les tres Administracions estem d’acord, tenim les coses de cara per aconseguir aquestes modificacions.” A més, totes tres entitats han acordat que tot allò que tingui a veure amb el desenvolupament i la implantació del projecte es prendrà per consens.