Aquest compte enrere abans de l'entrada al túnel, al costat del semàfor, indica al conductor quan ha de tancar les portes del metro i reiniciar la marxa. És el sistema de regulació de combois que reparteix de manera homogènia el pas dels trens per les estacions i les distàncies entre si. Els treballadors han passat a complir aquest rellotge de manera escrupolosa. Segons fonts sindicals, abans del conflicte laboral, els conductors sortien uns segons abans de l'estipulat per agilitzar la circulació. ÓSCAR SÁNCHEZ, portaveu del Comitè d'Empresa de Metro "Los trabajadores lo único que están haciendo es acatar esa orden y respetar el tiempo de espera. No hay ningún tipo de huelga encubierta. Pero entendemos perfectamente la reacción de la ciudadanía ante el hecho objetivo de que los trenes se están parando más tiempo en las estaciones." Els viatgers fa mesos que ho han notat. De fet, TMB ha rebut nombroses queixes d'usuaris en les últimes setmanes. "Noto que el metro es para una mica més de l'habitual. Avui mateix anava molt ple quan en hora punta van més ràpid." "He notat que a les hores punta els conductors es paren una mica més a les parades." "Tengo que incluso madrugar un poco más porque el metro se para más en las estaciones." A causa d'aquesta prolongació del temps de parada, TMB ha constatat una pèrdua d'entre el 8 i l'11 % de l'oferta de transport segons la línia. Però l'empresa assegura que l'actuació dels conductors està dins la normativa i per això ara es planteja estudiar canvis en el reglament de circulació. Mentrestant les negociacions per al conveni laboral continuen encallades.

Abans de l’entrada al túnel del metro, al costat del semàfor, hi ha un rellotge amb un compte enrere que indica al conductor quan ha de tancar les portes i reiniciar la marxa. És el sistema de regulació de combois que reparteix de manera homogènia el pas dels trens per les estacions i les distàncies entre si. Els maquinistes han passat a complir aquest rellotge al peu de la lletra.

Segons fonts sindicals, abans del conflicte laboral, els conductors sortien uns segons abans de l’estipulat per agilitzar la circulació i en funció, per exemple, de la quantitat de passatge que s’acumulés a les andanes. Unes decisions preses “pel bé del sistema general” que han deixat de fer-se. Aquests ajustos no acabaven en sanció per tractar-se de pocs segons. De fet, un conductor no podria alterar el ritme de tota una línia perquè seria avisat des de la unitat de control (que l’impediria seguir fent-ho) i, fins i tot, podria ser sancionat.

Els sindicats apunten que la manca de personal a les estacions i dins el Departament de Manteniment fa que les incidències triguin més a resoldre’s, la qual cosa també alenteix la circulació de combois.

L’empresa estudia fer canvis en el reglament de circulació

A causa d’aquesta prolongació del temps de parada a les estacions, TMB ha constatat una pèrdua d’entre el 8 i l’11 % de l’oferta de transport segons la línia. Però l’empresa assegura que l’actuació dels conductors està dins la normativa i per això ara es planteja estudiar canvis en el reglament de circulació. Mentrestant les negociacions per al conveni laboral continuen encallades.