El govern català ha volgut posar ràpidament sobre la taula una proposta i un calendari per construir les infraestructures del corredor mediterrani a Catalunya. Volen consensuar-ho amb totes les administracions i els actors econòmics implicats per evitar que les discussions endarrereixen el projecte. I adverteixen que el cost total pot ser inferior al previst per Foment. Els 7.000 milions d'euros dels pressupost inicial podrien rebaixar-se fins als 5.800 milions. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "No volem estacions de tren o de metro per guanyar concursos d'arquitectura, sinó que volem que siguin funcionals, és a dir, que facin la seva feina i que serveixin per allò que han estat bàsicament concebuts, que és per transportar persones o per carregar i descarregar mercaderies." Les necessitats són molt clares. A l'àrea de Barcelona, el més urgent és la connexió ferroviària de la part sud del port de Barcelona. Pot ser la més competitiva, però fins ara els trens de mercaderies només arriben fins al Morrot. El nou Moll del Prat s'unirà a la línia de mercaderies primer amb un accés provisioal, però el 2015 hauria d'estar a punt el nou accés amb vies d'ample europeu. L'altra prioritat del Departament de Territori i Sostenibilitat és resoldre el que ells consideren una "vergonya històrica": els 38 km de via única entre Tarragona i Vandellòs. El desdoblament de vies és la solució més lògica per desencallar aquest coll d'ampolla. Per completar el corredor mediterrani de mercaderies, també caldrà connectar el port de Tarragona amb ample europeu fins a Castellbisbal.