Però no només això. Els principals agents de tota la cadena que desenvolupa aquest tipus de vehicles -indústria, administracions, universitats i centres d’investigació- es donen cita al simposi per explorar, compartir i promoure el desenvolupament de la tecnologia necessària per transformar el sector del transport.

El saló ocupa 10 pavellons, amb el 90% dels expositors de procedència internacional. A banda de l’àrea d’exposició el visitant hi troba un espai per provar els cotxes i un circuit per a vehicles de dues rodes. En l’acte inaugural, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha posat de manifest la importància del sector de l’automoció a Catalunya, que representa el 10% de la indústria catalana, ocupa unes 100.000 persones i exporta el 60% del que produeix.

L’alcalde, Xavier Trias, ha remarcat que és un sector estratègic per a Barcelona i l’àrea metropolitana. “Barcelona està en el ‘top ten’ de les ciutats en l’adopció de vehicles elèctrics i el nostre objectiu és continuar transformant-la en una ‘smart city’ de referència mundial”, ha dit. L’alcalde admet, però, que “el salt definitiu, que vol dir que els usuaris se’l comprin com a cotxe seu, encara trigarà una mica“.

L’EVS27 servirà d’aparador dels nous models elèctrics de les principals marques com el Renault ZOE, el BMWi3, el Volkswagen e-UP i el taxi 100% elèctric de Nissan. La marca Seat també participa en el simposi i hi exhibeix alguns dels prototips amb què treballa el Seat eMii i l’híbrid Seat León Verde.