La línia 9 s'ha reactivat a l'Hospitalet. A l'interior d'aquest pou, la tuneladora ha estat parada des de principis de 2011. El talp ha despertat amb l'objectiu de perforar un túnel fins a la parada d'Ildefons Cerdà. Es tracta d'un tram de 800 metres, fonamental perquè el ramal de l'aeroport pugui estar operatiu l'any 2014. Això és necessari perquè, tot i que el ramal de la Zona Franca no s'obrirà almenys fins a 2016, funcionarà com a central d'alimentació elèctrica, cotxeres i tallers. El Departament de Territori i Sostenibilitat calcula que el túnel estarà perforat entre finals d'any i principis de 2013. A mesura que la tuneladora avanci, els veïns seran informats. La reactivació de les obres ha estat possible després de desencallar-ne el finançament. Al març, la Generalitat va acordar amb les constructores destinar el pressupost al ramal de l'aeroport i deixar per més endavant el de la Zona Franca. Ara, el govern disposa de 116 milions d'euros per fer realitat l'arribada del metro a les terminals 1 i 2 del Prat.

La Línia 9 s’ha reactivat a l’Hospitalet, on la tuneladora ha estat parada des de principis de 2011. El talp s’ha despertat amb l’objectiu de perforar un túnel fins a la parada d’Ildefons Cerdà. Es tracta d’un tram de 800 metres, fonamental perquè el ramal de l’aeroport pugui estar operatiu l’any 2014. Això és necessari perquè, tot i que el ramal de la Zona Franca no s’obrirà almenys fins a 2016, funcionarà com a central d’alimentació elèctrica, cotxeres i tallers.

El Departament de Territori i Sostenibilitat calcula que el túnel estarà perforat entre finals d’any i principis de 2013. A mesura que la tuneladora avanci, els veïns seran informats. La reactivació de les obres ha estat possible després de desencallar-ne el finançament. Al març, la Generalitat va acordar amb les constructores destinar el pressupost al ramal de l’aeroport i deixar per més endavant el de la Zona Franca. Ara, el govern disposa de 116 milions d’euros per fer realitat l’arribada del metro a les terminals 1 i 2 del Prat.