Àsia serà el mercat estratègic de l'aeroport de Barcelona-el Prat en els propers dos anys. El pla de treball del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona vol aconseguir nous enllaços amb tres grans regions. En primer lloc el Japó i Corea, en segon lloc la Xina i per últim l'Índia i el Pakistan. També seran destinacions prioritàries els Estats Units, el Golf Pèrsic i Amèrica del Sud. De moment aquest estiu, se n'incorporà una de nova: Dubai. L'objectiu és millorar la connectivitat. I per aconseguir-ho, a banda de crear noves rutes, caldrà omplir el buit que ha deixat Spanair. DAMIÀ CALVET, secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat "Vueling ha fet un pas endavant, del qual n'estem al cas i especialment satisfets, però no ens agrada que l'aeroport de Barcelona-El Prat avanci amb una línia de low cost." El futur de l'aeroport està condicionat per les polítiques que marqui el nou govern del PP. Des de Catalunya, Ajuntament i Generalitat reclamen una gestió individualitzada i que la part catalana tingui més pes en la presa de decisions. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "La carta municipal aprovada per unanimitat a l'Ajuntament de Barcelona, aprovada per unanimitat al Parlament de Catalunya, ja estableix una posició de consens al voltant d'aquesta participació i d'aquest paper de les administracions i institucions catalanes en la gestió de l'aeroport." El pla també considera prioritari incrementar la col·laboració amb altres infraestructures com el port i incrementar la càrrega aèria. Actualment està en la posició número 25 del rànquing d'aeroports europeus. Per assolir tots els objectius marcats pel pla estratègic serà clau la celebració del congrés Iata a Barcelona el proper mes de juny. Un esdeveniment on participaran delegats de més de 200 companyies aèries d'arreu del món.

Les línies que es marca el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) per als dos propers anys es poden interpretar com un gir cap al continent asiàtic. Tot i que les rutes americanes continuen sent una prioritat i que Amèrica del Nord  és el primer mercat intercontinental en volum de passatgers, el mercat d’Àsia és la principal destinació de les exportacions via aèria. L’objectiu és aconseguir nous enllaços amb les regions del Japó i Corea, la Xina i per últim l’Índia i el Pakistan.

També seran destinacions prioritàries els Estats Units, el golf Pèrsic i Amèrica del Sud. De moment aquest estiu, se n’incorporà una de nova: Dubai. El CDRA és conscient que cal omplir el buit que ha deixat Spanair. Per això el govern català valora positivament l’interès de Vueling per cobrir el buit deixat per l’aerolínia.